mandag 15. juni 2015

Sommeren er AVLYST-Begynn å strikk til Vinteren!

Foto: Westknits

Som eg har skrevet mange ganger før så digger eg nesten alt det Stephen West designer og denne Swingback er INTET unntak! Det er knallstilig syns eg!

Syns Garnet var litt sånn småSpooky, men tror ikkje det skulle vært noe problem å funnet noe som hadde passet :) 


Foto: Littlefellers

Har alltid vært stor fan av aranmønster, men nå er det mange år siden eg strikket et plagg til meg selv i det-kom litt av det liksom. Må jo si at denne Ignus var lekker da!

Garnet er av merino og silke så det hadde uansett 
blitt en rålekker genser :) 



Foto: Cheval Blanc Official

En Rålekker Kjole kjole til vinteren (Jula?) 
er jo heller ikkje å forakte! Tenk deg denne og lange støvletter og en stille kwell med masse snø og stjerner
og DER er du ute på en måneskinnstur hehe 
Utrolig lekker syns eg! 


Foto: Joji

Joji er også en designer eg digger og denne 
Traveller Tunica`en kommer nesten på toppen av lista, 
men den er jo stilig til sånn hverdagsbruk :) 
Strikkes også i nydelig Merino Garn 

Foto; Interpretations

Ja eg ER svak for tunika`er, kan jo brukes til alt! 
Og denne Laneway har jo i tillegg striper! 
DA er eg solgt! :) 

Strikkes også i Deilig Merino 


Foto: Martin Storey

Denne var ikkje heeelt min smak, mulig det er fargene som gjør det, men eg syns absolutt at den var litt kul da! 
Er litt svak for raglangensere.....
Derfor får Heike en GOD plassering fordi eg elsker 
Rowan Felted Tweed Aran og i de riktige fargene hadde den blitt fin t.o.m på meg :) 

* * * * *

SÅ kaldt er det nå som det er SOMMER at eg har begynt å planlegge HVA eg kunne tenke meg i årets Høst/Vinter garderobe! Ja eg mener; 10 grader midt på dagen den 15.juni er jammen ikkje mye å skryte av, syns du det?
Det er jo t.o.m SKITREKK som har åpnet igjen nå i juni og de kan melde om ganske så mye snø! 
Det er jo ganske sånn tragiKOMISK! HAHA

Nei, det var NÅ man skulle hatt råd til 3-4 uker på CanariØyene :) 
Mmmmm bare gå fra senga og rett ut på en terrasse med kaffien og deretter videre ned på stranda, 
GODT man har lov å drømme :) 
Men, MIN drømmeferie kommer den også, èn dag........


Nå skal eg ta på meg ullsokkene og krype godt opp 
i sofakroken her å se de 3 siste episodene av 
"Orange is T.N.B"





KOS deg og ha en fine kwell
og en riktig God Natt :) 






Go`klem fra ei litt oppgitt Vibbedille :) 


6 kommentarer:

Sylvia sa...

Heldigvis var jeg i Spania i mai, og fikk oppleve 30 grader pluss, og rundt 23 grader i skyggen kl 20 på kvelden.
DET kan jeg leve lenge på!!!! Ingen sommerferie på meg i år ( heller) og det er ganske kjipt om sommeren ikke kommer i år.
Du er supersmart Vibeke!!! Planlegge høstens og vinterens strikketøy NÅ. Det er jo genialt!!!
Elsker striper jeg også. Det var mye fint her ja.......takk for gode tips.
Her er det strikking i sofaen i kveld, mens jeg surfer villt på tv.
Og formen er oppadgående!!
God kveld kjære Vibeke.

Hilde sa...

Tusen takk, for mange fine tips…..tror jeg må strikke 2-3 av de tunikaene…hihi….

Ruths datter sa...

Åh her var det masse fint en kunne strikket du. her er det berre kaldt for tiden så ull er ikke tull.
Klemz

Hilde sa...

Fikk veldig lyst å strikke Laneway'en….har du noe forslag til garn som er enklere å få tak i en det som står i oppskriften?

Vibbedille sa...

Det første garnet som ramlet ned i mitt hodet var jo selvfølgelig Holst hihi Det passer iallefall til pinnestørrelsen og ikkje langt i fra sikkert også strikkefastheten-uansett hvilket garn du måtte velge så strikke en prøvelapp. Da vet du i tilfellet hvilken vei du skal regulere oppskriften :)

siddisisalou sa...

Jeg må nok snart legge fra meg strikketøyet. Her i varmen kan det bli en temmelig svett oppgave.
Godt jeg snart skal en tur hjem for å få litt inspirasjon og mer garn.