fredag 19. juni 2015

Noe skikkelig snadder i SOMMERVARMEN!


Omtrent før eg fikk i meg morgenkaffien i morges fikk eg mixa en ramsterk kaffi på kaffitrakteren. Eg brukte samme mengde kaffi, MEN kun halvparten med vann, det tømte eg oppi diverse isbiteformer og satt i frysere-eg skulle nemligen lage noe snadder til kwellinga :) 

Dette er ikkje noe eg har funnet på, men eg har sett mange lage det og det har sett virkelig snadder ut-
ergo måtte det bare prøves :) 

Husket heldigvis å kjøpe med meg Freia Kokesjokolade 
fra butikken, du kan selvfølgelig bruke den du liker best, 
men ikkje bruk for søt sjokolade. 


Da kom endelig de kule Glassflaskene til sin rett, passet jo så fint at eg hadde fryst sånne lange iskaffibiter. 
Denne formen har eg kjøpt på IKEA. Litt vanskelig å få de ut hele da, men pytt pytt.

Stappet de nå oppi flaskene, hakket litt kokesjokolade oppi, et par teskjeer med sukker og til slutt helte eg over lettmelk, røre litt rundt og SÅÅÅÅ......


......SMAKE! :) 

Å HEKKAN dette var SNADDER! ISKALD Iskaffi med 
et hint av sjokolade! Mmmmm dette blir den nye favoritten, men nesten gang skal eg ha litt mer kaffibiter oppi :) 
T.O.M Jr syns dette var kjempegodt :) Senere skal eg teste det ut på Habibi og Solstråla :) 

Eg har brukt helt vanlig filterkaffi, dette smakte så godt at eg har ikkje tenk å gå til anskaffelse av noe "fænsi smøænsi" kaffi for å lage dette her nei! 


Hopper rett over på negler eg for nå er eg ganske ivrig etter 
å vise min lille fremgang i løpet av de siste 3 ukene :) 

Fikk denne søte veska av mamm`en og her var det MYE godt oppi! Har prøvd dette i en ukes tid nå og det var virkelig godt, ikkje lukta det noe særlig heller :) 


HER kan du finne MYE av Mavala sine produkter.
Min mor fikk kjøpt det på Taxfree`en i høst og ved å kjøpe denne veska med mange flasker oppi sparte hun ganske mye, så den kan jo svare seg å kikke etter denne om du skal ut å reise i sommer :) 


Se her du! Nå ser iallefall neglene rene og fine ut, ikkje sant?
Du kan jo ta en titt HER å se hvordan de så ut for 3 uker siden, var jammen ikkje mye pent!
Nå er eg iallefall på vei og neglene er allerde blitt tykkere 
og harde, ikkje noe bløte "skinnfiller" hehe 

Gleder meg til å lakke de i de kuleste farger :) 

* * * * *

Har vært ganske effektiv et par timer nå faktisk, har fått vasket og hengt opp 2 maskiner med klær + eg har betalt litt regninger :) Dvs at NÅ er det kwell :) 

Begynte på en ny serie i går og skal fortsette med den et par episoder til før eg bestemmer meg for OM eg liker den :) 

HÅPER at også DU har hatt en fine dag?
Sola har vært på besøk her, men dessverre ikkje mer enn 12 grader...... Det kommer seg sakte, men sikkert :) 




KOS deg masse og NYT
en herlige kwell ;) 
Det skal nemligen eg :) 






Go`klem fra ei Vibbedille i FerieModus :) 

Ingen kommentarer: