onsdag 20. mai 2015

Kafta Potata!

Uavhengig hva me har til middag så har me stort sett ALLTID agurk on the sideHar faktisk fått spørsmål om hvordan me spiser den (!!) Eller sikkert mer riktig 
å si er hvordan eg serverer den hehe 

Ikkje noge hokus pokus, eg tar ei hel agurk og skreller den nesten 100% og deler den i strimpler, herlig å knaske til, 
spesielt hvis maten er litt sterk :) 

Men la det være sagt, om me i en periode handler agurk på nærbutikken, ja da er eg litt kjipere med den, 
ja for 20 +/- er dyrt for EN!
Når me handler på Arabisk butikk betaler med KUN kr 5,- pr stk og kjøper en bærepose med de store og en pose med de små snacksagurkene :) Ungene har som regel med seg en halv agurk og en hel rød paprika i matboksen-SUNT og GODT, Så JA, det lønner seg å handle på Innvandrer butikkene :) 

I dag laget Habibi "Kafta Potata"-
JAMMY det er så GODT og så enkelt!

Kan fortelle kjapt hvordan du gjør :
Me bruker 500 gr kjøttdeig til ei passe stor form og me blir mette.
Hakk et par god never med BLADPERSILLE og bland dette godt i kjøttdeigen sammen med et par små løk og "7 Pepper" etter smak

Klapp deigen godt ut i formen/langpanna. (ca 0,5 cm tykk)
Skrell så mange poteter du trenger, skjær de i ca 1 cm tykke skiver
Legg de oppå kjøttdeigen, tøm så en box eller 2 (Alt etter som) med hermetiske hakkede tomater over + 
du skjærer 2-3 tomater i skiver og legger oppå.
Tilsett ca en halv box med tomatpure for litt sterkere tomatsmak.
Skjær også 4-5 fedd hvitløk og spre over

La dette putre i ovnen på 230 grader til potetene er ferdige :) 


Spis det med tynne arabiske brød :) 
JAMMY, dette er snadde hverdagsmat kan du tro :) 
*METT*


Slik ser et halvferdig teppe ut i høyden hehe
Jepp, eg er HALVVEIS! Det tok ca 10 dager inkl masse dilling 
og sulling her i kroken :) 


Hva gjør man når et prosjekt er halvveis??
Jo man blunker og smiler (Smisker) og VIPS så er det garn på vei
til neste prosjekt :) Jepp jepp, 1,5 kg tynn nydelig alpakka i akkurat de fargene eg vist i forrige innlegg er i dette øyeblikk 
på vei hit i posten  *DET GLEDES*

Da er det bare å satset på MYE fint piknick/strandvær for dette blir nok SOMMERENS nye *ta med ut på tur* hekletøy :) 
Troooor det kommer til å bli Hexagon lapper som hekles sammen etter hvert :) Har en oppskrift på noen kjappe enkle ser du og de skal eg vise deg når eg har fått garnet, 
ja for det jo testes med ÈN gang!
JuHuuuuuuu 
*IVRIG*

Benyttet samtidig muligheten så eg bestilte også noe mer hvitt Lima sånn at eg har nok til sammenhekling og kanter på det eg holder på med, lurt nå når det er SALG!
Eg handlet fra Strikkenett - Fine priser der inne nå :) 


Enn så lenge skal eg hekle videre på de lappene eg holder på med, 
jepp eg koser meg med de-Kjappe lapper forresten og nå har eg
memorert de så eg klarer det nesten i søvne :) 


Sitter her å siger litt med øynene, skulle gjerne hatt meg en kwil, 
men Solstråla reiser i 18 tiden og da må eg være våken så eg kan
klemme og kysse litt hehe
Hun skal "bare" til Oslo da på Elbit Konferanse med jobben, 
men dog, hun kommer ikkje hjem før 
fredags kwell så litt kos må eg ha :) 



Tusen Takk for mange KOSELIGE mailer dere sender meg :) 


Håper DU også har en fine dag og at
formen er innen rekkevidde :) 





KOoOS deg masse og ha en
fortreffelig ettermiddag og kwell.
Snart LANGhelg :) 







Go`klem fra ei GLAD Vibbedille :) 

1 kommentar:

Unknown sa...

*smatt smatt*
Hadde fint vært middagsgjest hos dere idag. Savner denne typen mat. Må nok innom å handle litt "sånn" mat om ikke lenge. Du frister. Jeg også er helt hekta på hekla lapper, stablene vokser fort.
Ha en flott kveld videre.