tirsdag 5. mai 2015

11 Nydelige Teppe oppskrifter - Valgets kvaler.....



Som eg har fortalt så har eg bestilt en del LIMA i 4 nydelige farger og har altså planer om et STORT 
prosjekt etter at Wiola er ferdig :) 

Men PROBLEMET er jo at det finnes jo mange utrolig
flotte tepper "der ute". Eg tok meg et raid inne på Garnstudio
og gikk jo fullstendig bananas! 
Ennå er det bare ENDA flere flotte enn dette :) 

Har DU noen favoritter blant disse 11?
Hvilket kunne DU tenke deg å lage?

Hadde vært KJEMPEGØY om me kunne 
heklet/strikket et teppe sammen!?
Det som er så flott med lappetepper er jo at det er så enklet å ta med seg lappetøyet ut på tur og ikkje minst på stranda :) 

Blir DU med??























Eg er stygt redd for at kofferten med Petunia Garn kommer frem en tur FØR Wiola er ferdig *knegg Knegg*
Se bare på DE Stilige Grytelappene! *ME LIKE* 

Veeet ikkje helt om eg skjønte oppskrifta, liker best TEXToppskrift på slike ting, men her er det en tegnet rundt diagram Hmmmmm
Jaja eg fixer det sikkert når eg sitter der med nåla og garnet :) 
Ikkje sant disse var KNALLSTILIGE?? 

Tenkte det er på HØY tid at eg lager et eller annet til mammen, 
hun kommer her stadig vekk med blomster, lys, servietter mm -
har alltid med seg noe når hun kommer. 
Ergo er det på tide med noe.
Har hatt en greie at hun får gjerne et par eller 2 med pulsvotter i året, men disse grytelappene hadde passet fint 
på kjøkkenet nå til sommeren :) 

*****

Men NÅ, NÅÅÅ skal eg freze nedover en arm på Wiola
Jepp, første arm er kommet godt i gang og det går som en drøm 
og mønster, ja det stemmer det og det var IKKJE vanskelig å få til
å stemme i forhold til mønsteret på bærestykket :) 
*Smiler bredt og fornøyd*


Håper du også har hatt en koselig dag?
Mammen kom her i 12 tia og me har strikket og koset
oss hele dagen, hadde både middag, kaffi og boller sammen :) 
HverdagsKos, kjekt med besøk når eg ikkje går så mye ut :) 






KOoOS deg masse og nyt
en herlig kwell :) 
Her er det visst nok meldt storm??







Go`klem fra ei fornøyd og glad Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Ikke frist med tepper nå....for jeg har to tre stk liggende, som IKKE er ferdige!!!!
Men de grytelappene er jo kjempefine!!
Startet opp på Retrojakka i dag, så da har jeg et nytt prosjekt på gang, juhuuuu....!!!!
Ser ut til at den blir for liten i M siden jeg har gått ned en pinnestrs . Men da legger jeg bare til flere masker på ermet, og strikker L på bolen. Blir så fin.
Skal iallefall ikke rekke opp, slik som du har gjort. Da hadde jeg gitt opp altså. Men DU, du gir aldri opp, Vibeke.
Ha en fin kveld.
Her har det regnet i hele ettermiddag, og det er pyton siden vi passer hund. Men det er deilig å sitte innendørs med strikketøyet :)
Klem

Ruths datter sa...

Selv lager jeg et teppe som heter Sunburst som består av sirkler i kvadrat. Bruker et mønster fra Bunny Mummy. blogspt osv. Veldig fornøyd med det. Lykke til med ditt.
Klem

Vibbedille sa...

Måtte Google det teppe eg og fant det-Kjempelekkert så nå er oppskrifta lagret :) Må teste det ut å se hvor store lappene blir i Lima :)
Takk skal du ha :)