tirsdag 14. april 2015

WIOLA Top/Down-Fremgang

Det er en herlig følelse det 
å få til noe som du gjerne satte spørsmålstegn ved!

Tenk at noe som var mislykket til slutt skulle bare bli 
ENDA kjekkere??

HERLIG :) 






Som du kan se i DETTE innlegget så ble ikkje sluttresultatet
av min Wiola særlig bra.....MEN, eg gir meg ikkje vettu-
for Wiola det SKAL eg ha :) 

Nå kjører eg bare på og har startet On The TOP!
Jepp, eg elsker å strikke gensere/jakker denne veien, det er helt genialt og eg er evig takknemlig til oppfinneren :) 

Det er SÅÅÅ isipisi å prøve på etter hvert og heller regulere
etter sine egne former og ikkje minst lengde :) 


Du tar utgangspunkt i den størrelsen i oppskriften du trenger, 
legger opp det maskeantallet som 
ville ha avsluttet med og starter der :) 
Fordel maskene foran/bak og likt til begge ermene, 
HER finner du en Raglan kalkulator som kan hjelpe deg på vei :) 

EG bare myste litt og tok sånn CA etter følelsen hehe
Jepp, satser på at DET blir bra hehe *BånnGass* hihi

Er i grunnen veldig fornøyd med starter og håper at hovedmønsteret i bærestykke vil passe sånn nesten akkurat iallefall, hvis ikkje  "berre juksa man litt" (Som Espelid sa.......) hehe

Jepp, det er lov å JUKSE, ta og føle seg frem, 
det er jo SÅNN man lærer, ikkje sant??
Feiler man, ja så gjør man ikkje akkurat DET èn gang til, 
man lærer mens man strikker-HELE TIDEN :) 

Kast deg utfor en gang i blant og VÅG! :) 



Nå skal eg fylle på kaffikanna her med MER kaffi for i kwell blir det sofakos sammen med Habibi hehe 
Jepp, eg sitter her å strikker/ser film, 
ja og DET gjør visst han også hehe Ser film altså! HAHA 







KOoOS deg masse og ha
en DEILIGE kwell :) 







Go`klem fra ei fornøyde Vibbedille :) 

7 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Dette ser jo helt supert ut! :)
Enig med deg, mye bedre å strikke fra toppen og ned. Da kan man trikse og mikse så det passer ;)

Kos deg med film ikveld, her er feberen på retur så ikveld blir det film og strikking!! Har ikke strikka på nesten ei uke, nesten så jeg skjelver ;) hihihi

God klem fra Nina

Mammaka sa...

For et pågangsmot du har! Du vet selvfølgelig at det finnes en Wiolagruppe? Med bl.a. rettinger. Lykke til med top-down-prosjektet :)

Vibbedille sa...

Jepp, eg er i Wiola gruppen og har alle rettingene :) Har Stålkontroll hehe

Nå sitter mønsteret godt i fingrene så eg regner med det går enda bedre denne gangen hehe

Masse GOD BEDRING til deg Nina! Ali sine bihuler er noe mer medgjørlige i dag så det ER bedring å spore-Deilig :)

Tantekaramellen sa...

Jeg er enig med deg at topp-ned-strikking er supert. Gleder meg til å se og høre om hvordan du snur oppskriften.

Unknown sa...

jeg er også godt på vej, får dog ikke helt mønstret til at passe ved raglanudtagningerne, men det skal nok blive godt:)

Vibbedille sa...

Så spennende Sonja! Eg er kommet til
mønsteret nå, men NÅ er det natta hehe Starter eg på mønsteret nå kommer eg meg nemligen ikkje i seng hehe
Starter friskt i morgen :)

mimouna sa...

Så bra! Fikk litt vondt av deg som hadde strikket en hel kofte som ikke passet. Men du er jo ikke den som gir deg så lett, og denne blir nok perfekt. :)