mandag 26. januar 2015

Lille Kongle

Bilde Lånt fra Strikkekistas Ravelry Store

På lørdag bare ramla eg over Oppskrifta på denne skjønne lua og når eg hadde lest første linja i oppskrifta var eg allerede på lageret og fant frem Nepal som lua skal strikkes i :) 

Når man kommer over noe slik, 
ja da bare man kaste seg på :)  


Har ikkje kommet sååå langt hehe 
Men til gjengjeld har eg strikket dette stykket 3 ganger hehe
NEI, mønsteret er ikkje vanskelig, men etter mye om og men måtte eg bare gi opp å legge opp 2 extra masker etter vrangborda.
Mulig eg gjør feil, men skal eg strikke mønsteret slik eg har skjønt det, ja DA trengte eg 2 masker til hehe 
Nå ser det iallefall riktig ut :) 
Hvis du strikker lua kunne det vært kjekt å høre om du
får det til å stemme?  

Hvis du ikkje liker å bruke ekte pelsdusk kan du finne
MANGE flotte alternativer HER 


ANYWAY, i dag har det vært en selvforskyldt BLÅmandag hehe
Da er det EXTRA kjempekoselig når det kommer en
deilige pakke i posten! Fikk spørsmål her for litt siden av
strikkevenninna Lisbeth/Mymlen om eg ville ha litt garn!
Siden eg ELSKER Peruvian Highland Woll ble eg kjempeglad-
nå kan eg jo strikke enda flere luer :) 
Fikk også noe deilige nøster fra Pickles, det er nytt for meg, 
superdeilig og mykt-det inneholder kasmir, silke og merino JAMMY!

*****

Ja i dag har det faktisk vært en BLÅmandag! hehe
Vel og merke selvforskyldt, men like ubehagelig 
fordi om hehe Eg er innehaver av en GIGANTISK
Gullfiskhukommelse, dermed glemte eg å ringe inn og
får ny resept på kvalmemedusinen min på fredag......
ERGO har det bygget seg opp hele helga og i dag ble eg bare
værende i senga helt til nesten 17.30......
Fikk tak i medusinen i formiddag altså, men det tar nesten et
døgn før magen er tilbake der den skal - FESTLIG! 
Men eg kjenner heldigvis god bedring og i morgen er
eg nok tilbake til normalen igjen :) 

Nå skal eg bare sitte stille og rolig her i kroken
med strikketøyet å se serie, kan jo bli en sen kwell hehe



VINNEREN av min lille GiveAway ble
ODDBJØRG- GRATULERER!!! 
Send meg en MAIL med adressen din
så skal du få 2 nydelige røde nøster i posten :) 



KOS deg masse og ha en
herlige mandags kwell ;) 







"Det må være en mennesrett å være
syk på en slik måte at man
kan ha litt glede av det" 







Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

6 kommentarer:

Tebasile sa...

Det var en utrolig fin lue.
Lurer på om ikke jeg har litt Nepal i lageret mitt.
Håper du får en fin kveld og medisin i morgen.

Stor klem fra Tebasile

Sylvia sa...

Så stilig lue du skal strikke!!!
Dumt med kvalmen, da. Men håper kroppen din snart er på plass igjen, Vibeke. Det er pyton å være kvalm.
Jeg har nettopp sittet leeeeenge og bladd i strikkebøkene mine. Skulle bare se etter noe i en bok, og så ble jeg sittende, vet du. Ja, du kjenner deg vel igjen der, du også? To do lista blir rimelig lang, altså.
Nå er det varm te i kruset, strikketøyet er på plass, og tv blir snart skrudd på.
Og i morra skal jeg kjøpe litt mer garn, for jeg fant jo ut hva jeg skal strikke ( sånne bøker er farlige!)


God bedring og god kveld. Klem

Anonym sa...

Den lua er berre så fin! Håpar du kjenner deg betre no, ekkelt å vera kvalm. Eg er ofte innom på bloggen din, tykkjer du lagar utruleg flotte ting. Og for ein flott familie! Ha ein fin kveld vidare:)

Rubia sa...

Kul lue. Takk for tipset!

Unknown sa...

Det der e så festlig!! Gått på noen sånne kvalme smeller de siste årene ja. ;-) Selvom det er selvforskyldt er det like forbaska ubehagelig uansett!!! Godt du er i bedring!! Jeg bestillr medusin på legesenterets nettside, enkelt og greit. Det eneste dumme er at jeg ikke får beskjed om legen har sendt den inn eller ikke, så det blir litt løping att og fram til apoteket. ;-)

Oddbjørg sa...

Eg er den heldige vinnar! Ikkje kvar dag det hender. Tusen takk!
Har sendt adr. mi på mail.
Ha ein fin dag!