fredag 9. januar 2015

Gratis Oppskrift på Michael Sjerfet

Ja du kjenner meg ganske godt etter hvert så da er det No
Suprise at eg satte i gang med dette Michael sjerfet i går kwell hihi

Det gikk fort å nøste opp hespene, deretter veide eg opp å laget
50 grams nøster og tenkte et halvt sjerf X 2 for å få det symetrisk
liksom, Ja siden eg ganske sikkert må til med litt striper ;) 
Blir iallefall et langt felt med grått i start og slutt så får man
se hvordan det ender opp, MYKT er det uansett ;) 

Eg har som nevnt brukt Viking ECO Aplaca og kom etter 
noen prøvelapper frem til at pinnenummer 6,5 var perfekt!

La opp 25 masker og strikket.......  
 .......Perlestrikk ;) 
Altså slik; Omg 1; 1 rett, 1 vrang-ut pinnen
Omg 2; Vrang over rett og rett over vrang

Gjenta disse 2 pinnene til ønsker lengde, 
eg regner med at eg vil ha det iallefall ca 2 meter, 
da blir det èn gang rundt halsen + det kan knytes foran ;) 

Av frynser trengte eg 88 tråder à 35 cm ca
44 doble altså-bruk en stoppenål og træ de gjennom
en av de nederste maskene.
Det gikk totalt ca 25 gram garn til frynsene i begge ender


Starter med 600 gr og ser hvor lang eg kommer ;) 


SUPERT strikketøy til å glane på serie med hehe


Et annet garntips hvis du vil ha en ganske mykt og fint sjerf
er f.eks Rubin som det nå er SALG av på Sparkjøp ;) 
Da vil eg nok iallefall ha lagt tråden dobbelt, 
grunnen til at eg nevner Rubin er fordi det er Superwash
og dermed mykere enn f.eks Safir som det også er SALG;) 
Begge disse garntypene ligger høyt i kurs hos meg på
ting som eg vil skal vare lenge ;) 
Mange flotte farger er det også ;) 

Kan jo være et SUPERT altenativ i en noe slunken Januar hehe
NOK en gang er eg veldig GLAD i lageret mitt MoHaaa

 Space Invader Lua fra Arne & Carlos ble også ferdig og er nå 
klar for guttebursdag i morgen ;) 

Lappene eg syr på har eg designet selv HER!

Liker veldig godt fellingen i toppen av disse luene, 
veldig rene og fine å se på + lua STÅR veldig godt på hodet
+ den kan dras godt nedover ørene ;) 


Litt rester etter Jula smaker fortreffelig nå i januar ;) 
Elsker disse rosa/hvite nissene - JAMMY! 

*****

Er vel ikkje så mye annet å gjøre da enn å vente på
STORMEN som er meldt!?
Ja tidligere i uka var det snakk om ORKAN, 
meeen det er heldigvis degradert til full storm HAHA
Når den i tillegg kommer fra vest, ja DA river det godt her ;) 
Jammen godt me bor i høyden, 
ja med tanke på havet rett der nede hehe
+ eg har hamstret litt lys ;) Det kan jo faktisk spøke for strømmen! 


Muligens eg tar å kryper under dyna en time eller 2
for så å klare å rangle i kwell hehe
Det er noe med det der å sitte oppe til over midtnatt-HERLIG!
Uansett eg finne meg en NY serie å se! 
Oppdaget at sesong 6 av "Sons og Anarcy" er ute på Netflix
MULIG eg må få med meg den, hvis ikkje skal eg sjekke
ut "The Mentalist" som eg fikk tips om her ;) 






ANYWAY, storm eller ei;
KOS deg masse og ha en
eventyrlig herlig fredag
og ei ellers SUPER helg! 




Med en
Positiv Innstilling
blir livets
små gleder
STORE...

...og med en
Postiv væremåte
inspirerer du andre ;) 





Go`klem fra ei Glad & Fornøyd Vibbedille ;) 

Ingen kommentarer: