tirsdag 20. januar 2015

Dyr eller Billig Luksus?

DETTE er iallfall en form for Luksus for meg, 
om strikketøyet er dyrt, rimelig eller billig spiller fint liten rolle-
så lenge det er noe eg
Vil/ ha, ja da er det Luksus, for meg :) 

Det å kunne ha noen timer for seg selv i sin egen lille boble, 
ja DET er luksus det-hadde hele 5 timer i bobla mi i dag, 
fra eg sto opp til ungene kom hjem i 15 tiden ;) 


Som eg nevner inni mellom kommer det en del mail , 
NOEN ganger kommer det mindre koselige mail-
eg leser de, tenker;"Ok" mulig eg tar noe av det til meg, 
kanskje det er noe eg kan fixe? 
Ja da gjør eg det, hvis ikkje blir de slettet ;) 

Men noe henger eg meg opp i og det går på hva eg gir utrykk for
her på bloggen, mange henger seg opp i mangt og mye, 
det må hver og enkel få lov til :) 

Men NOE som innimellom kan såre er at eg antyder at EG er
så mye bedre enn andre? Eg syns ikkje selv eg er bedre enn andre, 
LANGT der i fra, men eg kan jo gi et eksempel på HVORFOR denne ANONYME personen mener at 
eg syns eg er bedre enn andre;


Denne Fana koften skapte visst problemer for denne ANONYME
mailavsenderen hehe Jepp, fordi eg hadde rost Bugga Garnet
opp i skyene hehe Klart eg roser et slikt garn, 
det er jo helt himmelsk!
Men problemet var at EG måtte forstå at det var ikkje ALLE som hadde råd til det, vedkomne mente at Kofta mi hadde blitt like flott i et billigere garn.......Ja selvfølgelig hadde den det, 
men DER og DA tok eg meg faktisk råd til å spandere Bugga på meg selv; BIG DEAL??

Eg fikk beskjed om at EG måtte tenke over hvilke budskap
eg sendte ut???? Okiiiiii syns jo eg er en strikker som bruker
garn fra ALL OVER, uavhengig av pris og er flink til å vise det :) 

Unnskyld, men eg må bare le litt, 
denne personen har helt klar for lite
å gjøre, mulig h*n bør begynne å strikke?? 


I dag fikk eg for meg at eg bare MÅTTE strikke på denne!!
Ja du husker vel at eg la opp til 2 Made By Me gensere? 
Ja her er nr 2, snart klar til å sette armene inn på rundpinnen
og da gjenstår kun raglanfellingen :) 

Dette er OGSÅ luksus for meg, en genseren i Rubin! 
Hvorfor? Jo fordi denne genseren blir PERFEKT i dette garnet! :) 
Det trenger ikkje koste skjorta for å være luksus :) 

Men eg kan jo gjerne TAKKE denne ANONYME personen, 
for nå står Bugga Fana fremme så mulig eg får den ferdig?
Hadde jammen ikkje vært dumt, men eg tror jammen meg ikkje
eg er BEDRE enn andre BARE fordi eg har ei Fana i Bugga! ;) 
Nei, det skal jammen MYE mer til for å gjøre en til
en bedre person, hver og en er seg selv best <3 


*****

Som skrevet over har eg hatt en rolig og fin dag i min
egen boble, herlig! Habibi laget ei skikkelig god
libanesisk gryte og det smakte fortreffelig ;) 
Har fylt på kaffikanna så eg er klar med serie og strikk ;) 

Har dagen din vært fin da?
Håper formen din er bra og at du får nyte disse
flotte vinterdagene me har nå :) 






KOoOS deg og NYT
en herlig
Tirsdags kwell :) 







"Vi er alle misunnelige på dem hvis
liv går i andre baner enn vårt eget.
Vi misunner alle andre alt det
vi ikke selv får oppleve"








Go`klem fra ei fornøyd og mett Vibbedille ;) 

21 kommentarer:

Solveig sa...

Enkelte skulle vært beskyttet mot seg selv ... Ihvertfall holdt seg langt borte fra nettet. Nettvett vet de tydeligvis ikke hva er. Godt du tar det med humor 😀

PS : glede meg te å se fanaen ferdig 😜

Sol sa...

Noen har visst for mye fritid, jeg har i hvert fall bedre ting å gjøre enn å skrive anonyme eposter om hvilke garn andre velger å bruke.

Ha en fin dag!

Unknown sa...

Haha, ja enkelte burde fått seg ei strikking eller en nordlenning som det sies i reklamen ;o)
Luxus er ikke målt i penger, det er helt sikkert og det er da virkelig du og mange av oss andre levende eksempler på. Rubin er ett av mine favorittgarn, bikker vel snart 60 kg oppstrikka av det garnet. Nei kos deg du med det du gjør når energien er der til det. Enkelte burde sitte på fingrene og tenke litt før dem skriver.
Ha en flott kveld hos dokker, det er det her i alle fall. Husk Link Party på bloggen min i morra om du har lyst å dele noe med "verden" eller bare samle inspirasjon.

Ann-Kristin Elstad sa...

Flotteste gledessprederen Vibeke!
At noen i det hele tatt klarer å pirke på noe i dine sprudlende og "nede på jorda" innlegg, det er mer en jeg klarer å forstå;)
Så supert at du klarer å vri noe negativt til noe positivt/humoristisk :D
Jeg for min del trives veldig godt med dine innlegg <3
Strikker vi ikke alle i det garnet vi vil,trives med og føler lommeboka kan tåle? Synes det er flott å få noen innspill til spennende garn fra deg!
Gleder meg til å se Fanaen din ferdig, for den var virkelig flott!!

Ha en fortsatt flott strikkekveld

Wenche sa...

At folk gidder å henge seg opp i alt mulig. Det må da være lov å bruke garn som koster litt når en råd å kjøpe det. Hva som er luksus får en selv bestemme. Forsett som du stevner. We love you ;)

Anonym sa...

Luksus er å kunne unne seg noe som gjør at en føler seg bra. Synest det hørtest luksus ut at du fikk noen timer for deg selv, det gjør jeg og avogtil og jeg verdsetter de øyeblikkene høyt. lesestoff, strikktøy og datatid... deilig. Legg til en kopp kaffe og en bit sjokolade, skikkelig luksus!

At du skryter over et flott garn du strikker i skjønner jeg da godt. De som kommer med negative bemerkinger om det må gå i seg selv...!!

Flott blogg du har, jeg kommer til å følge med her for videre inspirasjon!! :)

Anonym sa...

Hei!,
Jeg koser meg veldig med å se alt det fine du strikker😄😃 Fortsett med å vise oss det du holder på med, jeg blir glad over å se alt det flotte garnet i de fine fargene du har!!
Ha det fint!!
Mvh Rigmor Burmo

Tove R sa...

Hei og god kveld :). Er det mulig at folk henger seg opp i sånne detaljer. Jeg ante ikke at garnet var dyrt, men jeg er glad på dine vegne at du har unnet deg det :-). Og ikke ante jeg at folk var så misunnerlige, at de ikke unner andre ting, en ikke har råd til selv. Stå på, jeg unner deg alt godt - uansett hva det måtte koste. Bloggen din er en stor glede å lese, jeg digger deg :-). Klem

Astrid Margrete Dalen Stensland sa...

Merkelig hva folk gidder å bruke energi på!!! Bare fortsett med å strikke i det garnet du lyster du ;) Tror det er litt misunnelse ute og går her... Synes du strikker masse fint! Stå på! Kle,m

Tone sa...

Du må bare heve deg over slike kommentarer. En hver må da ha rett til å strikke i det garnet de ønsker....!!! Har overhodet ikke hatt inntrykk av at du mener du er bedre enn andre. Du formidler koselige innblikk fra livet ditt samt mange spennende håndarbeidsprosjekter. Fortsett med det, jeg skal fortsette å følge den flotte bloggen din!

Sylvia sa...

Har man ikke noe godt å si, så ikke si det!!!!

Slike folk må bare overses , og ikke brukes energi på. Makan!
Det er nok litt misunnelse ute og går. Personen vil kanskje være som deg........?
Ikke bry deg om det, Vibeke. Strikk med det garnet du vil ( uten å få dårlig samvittighet....he he ) og vær deg selv som du pleier. Du er best!!!
Klem

Anonym sa...

Takk for alle dei flott blogginnlegga du skriv og alle dei flotte bildene av det du lager.Ikkje bruk energien din på folk der ute som er så fulle av misuning. Eg liker godt at du skriv om dei ulike garntypane du bruker, det er til inspirasjon for meg ;)
Helsing fitjarbuen

Sivangj sa...

Ja det er lett og kunne bli misunnelig på de som gjør andre ting enn seg selv. Uansett hva det skulle være.
Du er en inspirasjon for mange av oss med dine flotte innlegg.
Klem i natta fra Siv

Snefrid sa...

Kjære deg!
Blir helt matt over folk som kan kritisere deg, du av alle som virkelig fortjener ros og takk for den gledesprederen du er, tross alle plager med sykdom.
Rist det av deg, og gå videre med hevet hode :)
Klem fra Snefrid

Anonym sa...

Hvilken pinnestrl bruker du til madebyme genseren når du strikker den i rubin?

Oddbjørg sa...

Hei!
Slike kommentarar må ein berre oversjå! Kven skal bry seg om kva garnsortar andre brukar? Nei, dette kan ein ikkje ta alvorleg. Eg synes det er flott at du skriv om ulike garntypar- mange av dei har eg ikkje kjennskap til frå før - det gir meg informasjon. Hald fram slik du har gjort. Bloggen din er inspirasjonskjelde, og ein vert i godt humør av å lesa innlegga. Ha ein fin dag!

Vibbedille sa...

Genseren strikker eg på pinne 4 mm :)

Sarah sa...

Det var en drøy kommentar, ja! Den Made By Me-genseren er så delikat i den rosa-fargen. Jeg har nettopp bestilt 11 nøster blått og 11 nøster naturhvitt i Silja fra Sparkjøp. Skal lage meg ei kofte, og tror garnet funker like bra :-) Sparkjøp er god på garn syns jeg!

elin65 sa...

Jeg er innom bloggen din stadig jeg og blir inspirert. Synd at noen føler de har rett til å kritisere andre. Hvis det oppleves som man gjør seg bedre enn andre ved å bruke dyrt garn, ja da må det bare være sånn, tenker jeg. Det er uansett verst for den som bruker energi på å være misunnelig. Ha en fin dag!

Birkus sa...

Sitter og smiler litt for meg selv nå. "Annonym" kan ikke ha lest mange av dine blogg innlegg. Ingen andre blogger - so jeg kan komme på i farten - skryter av såååå mye ulikt garn som deg. Alt fra det billigste til det dyreste. Du er og blir en stor inspirasjon for meg. Både som den jeg opplever du er via bloggen din , og for alt det fantastisk flotte du lager 😊 Stå på!!!!!

Hege Frem sa...

Jeg koser meg med bloggen din og dine herlige, humoristiske og hverdagslige innlegg. Du har på ingen måte virket "bedre enn andre" i mine øyer!! Setter veldig pris på alle de forskjellige garn typene du skriver om, herlig å bli tipset om noe man ikke har prøvd selv enda. Nei stå på og takk for ærligheten, varmen og personligheten du legger i HVERT eneste innlegg ☺