fredag 10. oktober 2014

Fredag, Helg og ny Lapp på gang

Jammen blir det noen nøster når det er snakk om kun
noen runder i den enkelte fargen, men til slutt
blir det jammen så lekkert ;) 

Jepp, eg snakker om Persian Dreams-IGJEN!
Det er vel på tide med en ny lapp? 
Nr 3 i rekken av 24 MoHaaaaa 


Det er ganske så smart å ha et skikkelig system!
Som sagt er det snakk om få omganger av den enkelte farge
og for å få sammenheng i teppe er det lurt å følge mønsteret
slik at den samme fargen gjentas på riktig sted.

Trenger nødvendigvis IKKJE være samme 
farger som i oppskriften altså.
Eg manglet noen blå, siden eg hadde erstattet de med
lys/mørk pistasje farge så nå blir de 3 blåfargene
i lilla toner på mine lapper ;) 
Men tror det er viktg å følge samme PLAN om 
man skal strikke som designeren, 
for å få det "riktige" samspillet i teppe-
vanskelig å forklare hva eg mener gitt hehe 

Men ÈN ting kan me jo være enig om, 
det er at DETTE er et KUNSTVERK av de sjeldne
når det kommer til strikka tepper ;) 

KNALL kjekt å strikke er det også ;)  


Ellers kan eg jo melde om en aldri så 
lite Halloween stemning hehe
Jepp, måtte innom Nille i dag og ha noen lys
og de oransje fristet veldig-
siden Habibi digger denne
fargen fikk HAN viljen sin i dag ;) 

Eg er ikkje det største fanet av Halloween, 
men ungene har alltid syns det var kjekt-
nå er det jo bare Jr som egentlig syns det er kult!
Derfor skal den lille samlingen me har av gresskar
og hodeskaller på sine faste plasser i slutten av måneden.
Eller me har pleid å pynte til helga før bare for å ha
det pyntet ei uke i steden for 1 dag ;) 

Passe jo fint i år da, ja å gjøre det helga før for eg
reiser jo til Bergen/Haukeland den uka ;) 
Passer jo fint å gå med kutta strupe den uka HAHA
SERIØST, eg er sydd på tvers av halsen fra i fjor
og nå skal de bruke samme plass, så dvs at eg
kommer til å være plastret på 
et passende sted for Halloween-
Hehe tror eg må ut å gå med bøtta i år! HAHA

Tenker nok Jr og eg sitter inne med herlig
Chilli/kakao den kwellen, slik me har gjort 
etter at han ble stor :)  


Som du ser er eg fullstendig KLAR for helg!
Nydusja og antrukket i ALT for store
KOSEKLÆR-akkurat slik det bør være ;) 

Vettu ka?
Da Solstråla var i Sverige nå sist kjøpte hun en KNALLherlig
Shampoo/Balsam som eg FORELSKET meg i!! Mmmmm
Den lukter HUBBABUBBA og gjør håret silkemykt!
Nå har eg funnet en nettside som selger de, 
du finner de HER, men så skal eg røpe èn ting til;
Sist me var på Europris, HVA tror du sto på hylla?
Jo, NØYAKTIG de samme STORE (750ml) flaskene
bare at de var 100 kr BILLIGERE!
SÅNT må man jo bare ELSKE!!!

Dette er KUN en anbefaling fra meg og eg
er ikkje sponset og får et hav av shampoo hehe
Bare sånn at eg har sagt det ;) 

Eg har reklamert for noen småting innimellom
fra seriøste aktører, men da har eg gitt beskjed
her i bloggen ;) Det eg kommer på nå i farten er at
eg har fått en stor vase som ser ut som en GarnKone
og 2 kinobilletter til ungene ;) 


Mmmmm vettu ka??
dufter det NYDELIG middag her!
Habibi har laga Kafta Potata!
JAMMY! 
Jepp, du kan få oppskrifta, men ikkje akkurat nå!
Nop! For nå skal me nemligen spise ;) 








KOoOS deg masse og ha
en EVENTYRLIG
KOSELIG fredags kwell ;) 








Go`klem fra ei Glad&Forelsket Vibbedille ;) 

6 kommentarer:

Tove R sa...

Ønsker deg og dine en fin-fin helg. Nettopp kommet hjem fra jobb, og sitter og vurderer en dusj og "kosetøy". Måtte ta en migrene pille så bare jeg får summet meg litt blir det nok til det :). Ha en fin kveld. Tove R

Wenche sa...

Spennende med ny lapp. Gleder meg til å se teppet ferding. Ha en fortryllende fredagskveld :)

Barwitzki sa...

Ahhh fine fargerike garner og deilig mönsteret dertil... det blir en riktig fin helg :-)
Kos deg - hilsener fra Viola.

Sylvia sa...

Tror det blir det flotteste teppet vi har sett. Lappene. Er så fantastisk flotte, Vibeke.
Og jeg forstår deg helt rett, med fargeflowen. Her vil det ikke være en eneste farge som skal " skjære " mellom de andre.
Deilig å få ferdig den siste Selmajakka på en stund. Nå skal nye ting legges opp......siden det ble med noen nøster ble med hjem fra jobb i dag.
Strax senga her.
Ha en fin helg. Klem

Lisbeths Verden sa...

Er veldig spent på å se dette teppet ferdig, tror det kommer til å bli nydelig ! Ha en god strikkehelg i skittværet !

mimouna sa...

Det teppet blir helt utrolig flott!

Kos dere masse på lørdagskvelden, og lykke til på Haukeland neste uke.