mandag 29. september 2014

Persian Dreams-Chart 2

Det er bare en drøm å strikke 
lapper til Persian Dreams Teppe 

Som nevnt tidligere så strikker eg i Holst SuperSoft
på pinne 2,5- Hver lapp blir ca 35 cm i dia
og veier kun 26 gram, blir så faste og gode :)  


På siste runde er det 282 m så det er ikkje
noe pingle lapper hehe Men AKK så gøy! 

Jaja, 22 lapper igjen hehe 


Etter at lappen var satt på tråder i går
blåste eg støv av sokkene til Habibi hehe
Ja eg har nr 2 igjen og DEN sitter langt inne!
Fikk strikket et par striper før eg la meg da hehe

Strikker de på pinne 2(!!!) og Opal UNI
og bare så du vet det så er bråtet nesten 30 cm hehe
Jepp, man lager det virkelig til for seg selv hehe 


Startet dagen min med Eivor Jakken
og den blir virkelig fin i Geilsk Tweed -
blir veldig fin struktur :) 

Ikkje bare DET, mens eg sitter her å strikker og ser på Bones
så surrer tankene......eg har nemligen SÅÅÅÅ lyst på
LOPPA! Eg hadde i grunnen bestemt at EG ikkje kledde
rundfelleing, men har vel konkludert med at DET er
fordi SinnaSauen min ble ALT for stor.......
Ergo VIL eg prøve meg igjen! 

Eg vil selvfølgelig strikke den i Holst og da har eg alle
fargene hjemme, trenger bare noen nøster i hovedfargen. 
Eg har lest oppskrifta, tatt utgangpunkt i maskeantallet 
i min egen Ravello (siden den er perfekt i størrelsen)
fordi den står som et skudd hehe 
At eg ender ut på str M i tynnere garn enn oppskrifta 
ER litt skummelt! hehe Men eg roer tankene ned på at
Ravello er strikket på samme pinne og er som sagt perfekt ;) 

Men så er det denne TIDEN da!!!!
Det er virkelig SÅÅÅÅÅ mye eg VIL strikke!
Har eg sagt at eg også kjøpte mønsteret til Malsen Kofta? 
Ja ikkje sant, du SER problemet?? hehe 

Men OK; eg skal nå sitte her å tenke videre sammen
med Eivor-MYE kan skje utover dagen MoHaaaaaa



Solstråla var såvidt hjemmom før jobb og hun viste
meg STOLT den Rosa Sløyfen hun hadde kjøpt i dag ;) 
Syns hun er ganske bevist på livet generelt og er ganske
så reflekter og gjør mye BRA!
Rosa Sløyfe støtter hun fast, fra EGEN lomme 
og i morgen starter hun sin "karriere" 
som Blodgiver + hun har
registrert seg som Organdonor

Jepp, eg må jo bare si at EG er veldig STOLT!
Eneste "kravet" eg har satt er at hun må velge
Mummi Kopp som "premie" i Blodbanken hehe 


*******

Vettu du ka?
Nå må eg bare kruble videre mens eg
sitter her å strikker, vet ikkje helt OM eg har
bestemt meg for fargene på Loppa.....
Det er virkelig vanskelig når det blir så mange
farger som 6! 1 hoved og 5 kontrast!
Eg har jo lyst på 100 varianter!!!!
Ja eg VET du skjønner hehe 

Nå må eg bare klare å oppnå hvilepuls igjen sånn at
eg kan nyte denne Eivor, Ååååå dette mønsteret er
bare sååå nydelig herlig å strikke!
Eg må jo bare si det, selv om min Sinnasau ble
alt for stor så er mønstrene til Pinneguri/Ann
helt FANTASTISKE! Eg liker dem såååå godt! 
Takk og pris for at det finnes personer som henne
som tar på seg jobben å lager såååå mye fint!
Derfor HÅPER eg også at DU respekterer
oppskriftene når det kommer til Opphavsretten etc
Det er altså NYTTELØST å sende meg med hvor det står;
"Sende du meg oppskrifta på bla-bla"
Jepp, eg har faktisk fått en del slike mail!





Men ok?
Har du en BRA dag?
Koser du deg? 
SÅ BRA! 
Mandager ER skikkelig fine de ;) 







KOS deg masse og ha en
fortreffelig herlig
ettermiddag OG kwell ;) 
Det skal nemligen eg ha ;) 








Go`klem fra ei GIRA Vibbedille ;) 

3 kommentarer:

Tøri sa...

Jeg bøyer meg i støvet.FOR noen lapper.At det går an?Den loppa var veldig fin.Jeg likte best den første,den med blått.Nydelig.

Quiltefeen sa...

Nydelige lapper altså.. *smelt* Loppa er en vakker kofte, min ble litt stor rundt armene, men det gjør ingenting.. Har garn til en til, men TID og nok ARMER er det litt dårlig med..;-P Søknaden jeg sendte med å utvide døgnet med 12 timer, har så langt ikke gått igjennom dessverre.....
Som deg, så digger jeg Holst! Heldige du som har masse! :-) *litt misunnelig*
Nå litt strikk før jeg skal begynne å pakke til hyttetur til Oppdal med min kjære.. Kjærestetur UTEN barn! Luksus!!
Kos deg med lapper, kofter og annet snadder! :-D

Sylvia sa...

Det persiske teppet ditt blir bare heeeelt fantastisk Vibeke.
Og på det ene bildet ser det ut som en nydelig pyntet kake. Helt til å spise opp.
Jammen har du mye på gang nå. Jeg tok med noe garn hjem fra jobb i dag......kremt.....så her skal det legges opp til et nytt prosjekt. Jippiiii!!!!
Ha en herlig kveld.
Klem