søndag 31. august 2014

EG trenger ny Kosegenser til Vinteren!

Selv om det er søndag OG fridag hihi måtte eg en tur
inn å "jobbe" litt på lageret.......Det ER en mani!

Eg har noe hesper som eg til nå BARE har koset med, 
men eg lurer på om de muligens kan egne seg til en
sånn skikkelig "Sitte-Stille-og-KOSE-seg" Genser/jakke? 

Merino Fine over her er SUPER mykt og hele 1400 meter, 
er vel muuuligens mest beregnet på sjal-
Men om eg strikker det
sammen med Super Kid Mohair som eg har ca 1000 m
av blir det muligens noe bedre?  

Det STORE spørsmåler er jo om det er NOK!??
Hmmmm *trenger en kalkulator* :) 


Denne fargen kunne eg muligens ha blanda inn
sammen med det grå, Spinnulla.no finnes visst ikkje
lenger  så hvis eg trenger mer garn må eg ut "på nett".
Denne hespen er 1000 m og eg kunne jo i tilfellet 
strikket striper som i Acne Genseren ?


Har også denne deilige hespen fra Posh Yarn 
som er så myk at den nesten smelter.......

Eg skulle ønske eg bare kunne smelle alle disse 3 sammen
og at det kom ut en ULTIMAT kosejakke
i den andre enden og fargene gled over i hverandre....SUKK! 


Skappelbilde lånt fra Ravelry

Denne jakken er litt i den kategorien eg kunne tenke meg, 
men helt ærlig så syns eg det 
å kjøpe orginalgarn er ganske dyrt!
Eg betalte ca 1000 kr for Skappel Genseren når
den var på topp. Den er jo utrolig herlig da, 
men litt usikker
på om eg egentlig trenger èn sånn til.......
men dette er jo en jakke.... 


Bilde lånt fra Ravelry

Denne jakken kunne eg også tenkt meg, 
da har eg funnet ut at eg kan bruke enten Geilsk Tweed
eller Pickles Pure Wool-NYDELIG garn begge deler.
Ganske synlige forskjeller er at Geilsk Tweed har en del
struktur og gir et litt "fløffi" utseende mens i Pickles
blir den stram og glatt hehe
Litt av noe beskrivelser, men poenget er at dette hadde nok
blitt mer en bruksjakke enn KOSEjakke.....
*tenker så det knaker*


Nei, vettu ka???...... 


......EG tar meg ei PLOMMA å strikke videre på Viggo!
hehe

Av og til går nesten HELE dagen i bare sånn
type tenking, kjenner eg blir ganske sliten i hodet hehe
Har lyst å strikke ALT, men HVOR starter man liksom??

Regner med du kjenner deg igjen? hehe 

Hadde forresten litt krabbe til nattmat i går hehe
Mor mi var her en tur og hun hadde med seg
2 stk + masse klør-smakte fortreffelig! 
Måtte tvinge det siste av krabben tilbake i posen
sånn at det var litt til Solstråla i dag hehe
Jepp, eg ELSKER krabbe!


I dag har eg faktisk vasket en maskin med klær
og hengt opp + støvsuget! Ble spinnvil her eg 
vandret rundt barføtt (JEPP det var SOL ei stund) 
og fikk fult av smuler under beina!
DET er PYTON det, får omtrent dillerium!

Nå har eg "roet" meg ned, det er da trossalt SØNDAG
og eg er straks klar for noen episoder Criminal Minds
og litt seriøs kosestrikking ;) 
Pizza fra i går er det i søkk og kav så gud og hverman
kan da fòre seg selv i dag :) 






Men du? 
KOS deg masse
og NYT denne flotte
søndagen og ha en
strålende ukestart i morgen :) 






Go`klem fra ei Vibbedille i godt humør :) 

3 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

Stønn, så myyye fint garn du har ! Jakkene var jo dritfine da..

Sylvia sa...

Krabbe, mmmmm det er såååå godt!
Så mye herlig garn du har i lageret ditt, da. Tror du minst må ha 1200m til en genser, og du er vel litt høy også, og trenger litt mer. Hvorfor ikke la det være en annen farge, eller et annet garn nederst på hver arm, så holder det, vettu ;)
Jeg sitter nå og funderer på HVA jeg skal strikke på når Selmajakkene er ferdigstrikket. Håper inderlig jeg ikke får flere bestillinger av ungdommen nå, altså........he he
Også har jeg også litt på lageret som kan brukes av ( men langt fra så mye som deg)
Nå er jeg hjemme igjen, har vært i 20 års bursdag til tanteungen min, og jeg skrupler snart over av krem, kaker og kaffe....gulp
Jeg har også pådrar meg stive skuldre pga nistrikking......så jeg vet ligsom ikke hva jeg skal fordrive kvelden med, jeg.
Ha en fin kveld.

By Neymes sa...

Estou gostando de ver lindos fios,logo teremos novos projetos?Boa semana amiga.Beijo.Valéria.