mandag 18. august 2014

At 60, 300 more to go!!

Sånn ser faktisk 60 lapper ut hehe 


Det er fortsatt kjempegøy og eg ser ikkje svart ut på det at
eg faktisk har 300 igjen......
Dvs det er ut i fra slik eg skisset det kjapt i går :) 
Da blir teppe 96 cm bredt og 128 xm langt-
trooor nok eg må ha det lengre, men tar det etter hvert hihi  


I dag startet det verste eg vet; BOKBIND!!!
Ja eg takler skrivebøkene, 
men de der hersens tjukke stive bøkene-
Arhhh vet ikkje hvor mange ganger eg 
revner papiret når eg lukker boka!

Men kom eg over DENNE videoen på Facebook
(Linker til min egen profil hvor den ligger)
Faktisk så fixa eg bøkene på under 20 min, 
og det var 5 feite, harde bøker-måtte ty til bitte litt tape, 
men det funka fjell dette her ;) 

Nå er det bare å vente på resten av bøkene.......

Men du, eg reagerte på en ting med disse bøkene i dag, 
det gjelder skrivebøkene-de får IKKJE ny når de starter
et nytt skoleår! De må skrive ut bøkene fra 6.kl først!
Står det virkelig så dårlig til i Norge at man ikkje har råd å gi
ungene NYE skrivebøker ved skolestart??

Det er jo litt av motivasjonen syns eg, 
det å starte med blanke ark!
Lysten til å få en fin bok starter IKKJE med ei utslitt
lefse fra i fjor! EG kjente eg ble ganske så irritert, 
hva syns du? Fikk ditt barn NYE skrivebøker? 



Sånn på tampen i dag skal eg komme med en anbefaling!
En slik Lipbalsam fikk eg da eg 
var i Tronheim sist og nå har eg
gått til anskaffelse av en ny! Den er laget på nonneklosteret
i Tronheim og den er såååå herlig! 
Hvis du like Lavendel bør du prøve en slik, 
det som er så greit er at nonnene nå har fått 
seg Nettbutikk og de har flere gode 
produkt som de lager selv ;) 
De har flotte ting som også fint kan brukes 
i Julegaver, spennende gaver til den som har ALT ;) 

******

I dag ER det faktisk HØST her i vest, 
det blåser og plaskregner + gradestokken viser
fantastiske 12 grader!
Jepp, ullsokkene er godt på beina skal eg si deg ;) 

Men, det var HERLIG med HVERDAG!
Eg sto opp halv 9 og nøt en kopp kaffi før eg
shaina rundt her, vasket masse klær og fått unna en del ;) 
Eg liker rutiner og fungerer best med det ;) 

Habibi er den som står TIDLIG opp, lager frokost
og kjører ungene til skole og buss, 
jepp han ER nr 1 på det feltet :) 

Det er min "jobb" å hente hjem Jr noe som faktisk
gjør at eg kommer meg litt ut hver dag ;) 
Da tar eg meg en tur innom butikken på veien
og får luftet meg, det var NYDELIG å gjøre det i dag-
er me i gang liksom ;) 
Det går faktisk strake veien mot JUL! 
MoHaaaaaa


Nå skal eg bare plugge serien i ørene og fortsette
med heklingen og nyte denne flotte mandagen, 
det håper eg du også gjør ;) 
Habibi steiket forresten sei til middag, 
noen som iallefall passer til en mandag ;) 






KOoOS deg og ha en flott
mandags kwell og ei
SUPER uke ;) 






Go`klem fra en meget fornøyd Vibbedille ;) 

5 kommentarer:

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Å du himlande du,for et arbeid. :)Å som alt anna du lage regne æ med at det her åssa blir lekkert. :)Lykke til videre med arbeidet. :)

Kjersti Eriksen sa...

Åh - så mye inspirasjon jeg henter fra deg, Vibeke. Titter innom her hver dag og koser meg dønn ihjel med å lese om din hverdag og dine prosjekter. Og mange strikkerier og heklerier har kommet på pinnene hjemme hos meg fordi jeg fant dem her. Også var jeg så heldig å treffe deg på Strikketreff for noen år siden og du var akkurat like sprudlende og herlig i virkeligheten:-)Du er ganske så fantastisk, og det håper jeg du vet!

Vibbedille sa...

Åååå så fint sagt Kjersti ;) Var du på treff her i Tananger? Eg husker ikkje alltid navna igjen, men hadde eg hatt et ansikt så hadde eg nok husket deg :)

Finnskoghuldra sa...

HVA??? Får de ikke nye skolebøker?? Trodde først det var en fleip, men skjønte jo fort det ikke var det... Det er noe av det verste jeg har hørt! Ja, det mener jeg! Klart unga skal få nye skrivebøker når året er nytt!!
Kan bare fortelle deg at jeg hadde faktisk ikke takla det der... Hehe har pittelitt (les mye) ocd, og det hadde rett og slett ikke gått! Nei, dette var skuffende Norge!! :)

Hehe jepp, jeg ble irritert ;)

Nyydelig blir teppet! :)
Ett par uker til så er jeg sikker på at du er ferdig :)
Gleeeder meg til å se det ferdig :)

Håper du får en fantastisk tirsdag :)
Goood klem fra meg

Anja's hobbyblog sa...

Blir bestandig i godt humør av å lese i bloggen din <3
Angående skrivebøker, så fikk poden her i huset nye skrivebøker ved skolestart, men kanskje det var fordi jeg hadde lagt bort dem fra i fjor...hihi...
Takk for at du deler tanker, hverdagen og familien din med oss :-)