torsdag 17. april 2014

Nye sokker og NYTT garn

I går var Sjamøren her hele dagen og du kan tro
me koste oss!! Barnehagen var stengt og da er det
kjekt å kunne hjelpe ;) Eller, hjelpe og hjelpe, 
me føler oss veldig priviligert når me får ha
han for oss selv ;) 

Jr og Sjamøren lekte og hadde det skikkelig gøy!
Lille kosen er alltid med, det er det lille lammet i midten, 
det fikk Sjamøren av Jr på SUS da han ble født-
han går ingen steder uten ;) 


Siden det blåste og var KALDT ute ble det en
tur på senteret, Solstråla var også med ;) 
Sjamøren var helt exemplarisk kan du tro!

Han valgte seg en NonStop is og som du ser
NYTES den til sine fulle ;)  


Jepp, han spiste opp hele isen og var passe fjern
så lenge det varte, ikkje noe gris-bare ren nytelse hehe
Herligaste! 


Tulipanene står som støpt kan du tro!
Ååååå tulipantiden er en herlig tid! 

Visste du at Gule Tulipaner står for
"Håpløs Kjærlighet"

Men sånn generelt betyr gule blomster;
"Du er solen i mitt liv"  


Jepp, i går ble mine sokker ferdig, 
deilige ble de ;) 

Var litt for lite garn til at eg kunne strikke langt bråt, 
så da ble det ankelvarianten, herlig det også ;) 

Brukte resten av 6 trd Online garnet på pinne 3
og det gikk med 56 gr.

La opp 48 m
7 omg K1P1
Forsterket hællapp, plukket opp 17 m, 
felte inn til 11 m på pinne 1 og 4
Strikket til tåen og felte vanlig tå
til eg hadde 6 m pr pinne-strikket sammen, 
VOLÀ! Kule Sokker ;)  


Satt å talte på fingrene i går hva angikk fargene til 
Ravello- tok en kjapp tur innom HolstGarn, og før eg
visste ordet av det hadde eg bestilt orginal fargene.....
Jammen fort gjort når man har PayPal .........

Bestilte de 2 grå (som er kalde i RL) + den bugunder, 
men såååå ble eg litt i TVIL om eg skulle ha
limegrønne striper i steden for....? så da tok en meg en
slik en også.....bare for å gjøre alt litt vanskelig.... 

Det går an å "frotse" litt når garnet er såpass billig!
Genseren i dette garnet kommer ca sånn grovt regnet
på 150,- kr for 50 gr koster bare 29,- 
(trenger bare 5 nøster ser du-
dette er MEGA drøyt!)
Det er bra priser det ;) 

Nå får eg se hva eg gjør, 
starte på en turkis mens eg venter??
Eller bare strikke på den rosa......Sitter å strikker på
den rosa nå bare for å tenke, 
for eg vurdere en turkis Ravello
til Jr.....han ELSKER dette garnet......men enn så lenge
bare strikker eg altså på den rosa 
så eg ikkje kaster bort tiden hehe

******

Er litt grått og vått ute i dag, 
men i morgen kommer SOLA!

Har allerede tatt på ren flanell, Solstråla har
slettet håret mitt og litt sminke er på plass-
JA eg er klar for en flott ettermiddag og kwell ;) 


Håper du koser deg der du er du også ;) 





KOS deg masse og NYT
denne flotte dag ;) 




"Vi trenger samvær med andre, 
men vi trenger også ensomhet, 
akkurat som vi trenger
sommer og vinter, 
dag og natt, 
arbeid og hvile"






Go`klem fra en meget fornøyd Vibbedille ;) 

3 kommentarer:

Anne sa...

Så fine sokker du har strikka! Jeg har fåt dilla på sokkestrikking nå. Ganske kjekt og en fabelaktig måte å bli kvitt rester på ;) Ser ut som dere hadde en skikkelig kosedag med besøk av Sjarmøren! Har kikket maaange ganger på Ravello, generelt liker jeg de fleste mønstrene til Isabel Kraemer. Gleder meg til å se hva du lander på av farger;)

Ha en flott påske!

mimouna sa...

Koselige bilder! Og man SER at han virkelig nyter den isen. Herlig!

Blir jo fristet til å strikke både sokker og genser her, men jeg tror jeg satser på sokker først. Kan jo ikke strikke pulsvarmere av ALT strømpegarnet mitt, hihi.

Ha en super dag videre!

Quiltefeen sa...

Så koselig med besøk! :-)
Sokkene ble skikkelig fine, og det blir spennende å se hvilke farger du velger til Ravello.
Her går det i lapper og påskegule sokker. De blir bra tror jeg.. :-)
Fortsatt god påske!
Klem, Kristin