onsdag 12. mars 2014

OpArt with a Twist

Da var endelig OpArt ferdig-
(det tok 19 dager)
og Prinsessa er ikkje kommet
 til verden ennå-Godt Timet!! hihi

Teppe er strikket i Rubin på pinne 3,5 mm
Var veldig greit å bruke LANG rundpinne-150 cm

I mitt teppe gikk det med 4 hvite og 3 svarte nøster 
+ ca 30 gr rosa
Avsluttet med 608 masker, 
det tok litt tid å felle av hehe

Da det var ferdig kasta eg det i vaskemaskinen på 40 gr
og blokket det, siden det hele tiden twistet seg måtte
eg til slutt spikre det fast på en masdrass!!

Ga opp hjørnene og fant ut etter 
å ha studert bilde i oppskrifta
at hjørnen vifter litt pga denne twisten-så det så ;) 

Slenger bare ut litt bilder eg ;)  


Kan leve en stund på luft & kjærlighet..... 


Fisken er hekla med frihånd uten mønster, 
bare hekla etter bilde eg hadde i hodet ;) 
Bruk fantastien ;)  

Brukte Silja og nål 2,5

Teppe er ca 1 X 1 m uten at eg egentlig har dradd
så veldig hardt i det ;)  



Da er det bare å vente på Prinsessa <3  


NÅ er det bare å kaste seg over kurven med 
Made By Me genseren, se serie/film og strikke i vei ;)  

Kjenner eg er litt annige på denne genseren ja!!


Selv om eg kan bedrive utefototgrafering i bare singleten
så fryser Habibi og Jr halv 8 om morningen-
Da sover forresten eg hihi 

Både i går og i dag måtte det skrape bilen
og det var bare 0 grader!! Brrrr

Men man kjenner det i lufta at våren er i god gang!!!
Litt kalde gufs, men det er da bedre med 8 gr enn 0!!

Noe eg NYTER er LYDEN av VÅRyre barn
som hopper på naboen sin trampoline
og som raller ned bakkene med skateboard-
tiden er inn for å handle hjem skrubbsår plaster! hehe

*****

Solstråla er såååå HAPPY om dagen!
I går kwell var bilen klar og hun kunne hente den-
kan tro hun var stolt ja! Var temmelig stolte me også ;) 
I dag har hun Raidet BilTema for det de har av
bonevox, bilshampoo, setetrekk og diverse ;) 
HERLIG!!!


Vet`kje helt ennå OM eg skal ta meg ein kwil
på sofaen eller om eg bare skal ture på?
Var tidlig opp i går og sov litt, 
meeen man kan jo ikkje ta igjen tapt søvn likevel...hihi

Tar å strikker litt iallefall ;) 







KOoOS deg masse!
NYT ettermiddagen og ha en
DEILIGE kwell ;) 








Go`klem fra en tilfreds Vibbedille ;) 

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ojj det var kjempeflott
Helsing Dati

Anonym sa...

Fantastisk flott teppe! Det rosa på slutten, og ikkje minst fisk og hjerter gjorde at det blei heilt spesiellt.
Gjertrud

mimouna sa...

Det gjorde seg absolutt med litt farge på kantene + den fisken. Herlig teppe!

Her er det også nattefrost, og så blir det nydelig vårvær utover dagen. Deilig!

Håndarbeidsfrua sa...

Så lekkert teppet ble.

Tebasile sa...

Sååå fint teppet ble. Moro med rosa detaljer.

Ha en fin kveld.

Unknown sa...

Teppet ble kjempe kult :-) Ha en fin kveld :-)

Wenche sa...

Å for et herrligt teppe. Den fisken er jo bare knall :)

Bundingen sa...

Så stilig det ble! Godt jobba! Du har en arbeidskapasitet av en annen verden!

Fortsatt god onsdagskveld!

Klem

Unknown sa...

Ååå for eit nydelegt teppe du har laga, vart heilt spesiellt med fisken og det rosa ! Prinsesseteppe er dette ! Så flott med ho som har kjøpt seg bil, flott ungdom ! Her og er det 0 gr. om natta, men heilt nydeleg idag. Fuglane kvitrar og krokusen blømer ! Flott tid framover ! Ha ein fin kveld, kos deg !!!

Hannesol sa...

Den kreative twisten var flott! Heldig lita prinsesse som får så fin en gave :)

Hilde sa...

Teppet ble nydelig. Det er ei heldig lita prinsesse som får det:))

Petronella sa...

Kjempeflott teppe, Vibbedille. Stilig mønster og god kontrastkombinasjon av farger. Det skal visst være ideelt for babyer :-)
Ha ei fin håndarbeidsuke!

Sylvia sa...

Gratulerer med vel bestått ferdig strikket teppe. Det ble kjempeflott!!!!

Finnskoghuldra sa...

Så flott det ble!! :)
Helt klart det kuuuleste babyteppet som fins ;)
Og så søtt med den rosa stripa ytterst!! Hehe er veeldig glad for at barnebarnet er for liten til å lese blogger, for mamma'n hennes synes jeg kunne strikke ett maken til lillemor ;)
Ja det er kaldt om natta her også, var -6 inatt... Men så lenge det er +20 i solveggen om dagen så klager ikke jeg! :)

Klem Nina