mandag 10. mars 2014

Like a Fish in the Dust

Jammen ikkje noen øyne du kan 
drømme deg bort i her! hehe
Skikkelig stikkende fiskeøyner! 
Men, det betyr ikkje at det IKKJE er morsomt! hihi


Fiskeline har sneket seg inn i OpArt planen
hva angår designet, så dette tror eg 
faktisk kan blir ganske kult!
Ja eg tror faktisk ei lita Prinsesse kan bli bedåret ;) 

GØY med farger
og GØY med heklenåla!

Det er bare å la fantasien få fritt utløp og hekle etter
det bilde man måtte ha i hodet ;) 
Det kalles for FRIHEKLING ;) 

Det ER gøy!!!
Bare PRØVE!!!

Det er bare ØRLITE igjen på teppe nå og PLANEN
er å få det ferdig strikket i kveld, men med ca 600 masker
som er det samme som OVER 4 meter tar det faktisk tid!
Jepp det er vanvittig lange runder......
Ååååå eg er SÅÅÅ fornøyd kan du tro!!!

Men nå GLEDER eg meg bare til å fortsette
"Made By Me" genseren ;) 

Jepp, har MYE å KOoOSE meg med ser du!
Det er eg sikker på at du også har ;)  


SEEE hva som hang på himmelen HELE dagen i dag!
Ikkje sant det er inspirasjon til farger og NYE prosjekt?
Eller iallefall dukker iveren opp til å dra frem div
lappe prosjekt! Kjenner det kribler!

Det fristet å hive ALLE plantene ut, skifte jord og spyle!
DA er det liksom VÅR!!!

Men, EG har latt meg LURE før eg ser du, 
så her ble plantene stående inne-
BAK lameller og gardiner hehe
Sist eg falt for fristelsen ente me opp med døde og svarte
planter og måtte kjøpe ALT nytt :( 
Det er faktisk ikkje såååå varmt, 
gradestokken stoppet på 6 grader i dag, 
det er ikkje varmt! hihi 

Det MEST irriterende med sola er STØVET!
Å fy søren altså!!!
Eg vaska det bort før helga og Habibi støvsuget, 
men så ikkje slik ut i dag-Deprimerende!!
Eg lukket øynene å trosset det meste og bare
strikket i herdig på teppe med øreplugger og DropDeadDiva
på øret og Pc! ÅJA, eg fant 5. og siste sesong på
watchseries(dot)to
(Det går ikkje an å legge inn link ser du pga PopUp vinduene) 

Dermed er kwellen underholdning i box
og eg skal bare kose meg og forhåpentligvis
ferdigstille ÅRETS kuleste baby/barneteppe ;) 

*****

Hva skal du gjøre i kwell?
Har du hatt en fine dag?
Min mage irriterer meg litt ennå, jaja, 
den gjør jo egentlig ALLTID det da, men det er litt
sånn akkurat litt for mye......
Derfor var timen eg hadde on the sofa HIMMELSK god!
Stefano d`Milo krøllet seg godt inntil meg når eg sov
og DET er godt og varmt det, akkurat så han skjønte
at formen ikkje var helt på topp!!! 

Nå ønsker eg bare at gradene skal stige jevnt og trutt
og er me HELDIGE er det moderate og fine grader
når påsken kommer, ja for DA, da SKAL eg
ut på Hellestø Stranda å gå tur og ta bilder ;) 
Mmmm det er såååå herlig! 



Men du?
Eg håper at dagen din har vært fin, 
har du hatt en dårlig da sier du?
Hmmmm da råder eg deg FORT til å tenke på
noe kjekt som snart skal skje?
Noe du muligens gleder deg til, 
men glemte i dag siden dagen var dum?
Hold fast på den tanken og dytt det dumme langt bort!
Høres dette dumt ut???
På noen dagen kan det faktisk fungere ;) 

Eg håper iallefall at du får en herlige kwell ;)





Husk å NYT de små tingene, 
det er faktisk DET som er livet ;) 
Ikkje stress, me skal jo egentlig
samme vei så hvorfor haste sånn?

Kos deg i kveld <3 






Det er SNART Påske!!!
Nille er helt GULT!









Go`klem fra en tilfreds og glad Vibbedille ;) 

5 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Å så herlig den fisken var!!! :)
Synes jeg ser det sniker seg inn ei rosa stripe også jeg?? ;)
Håper magen blir bedre utover kvelden :) Kos deg det du kan :)

God bedringsklem fra Nina

Sylvia sa...

Fisk? Jeg trodde det var en spretten krabbe, jeg...he he
Takk for oppmuntringen, Vibeke. Jeg har vært laber i hele dag, siden jeg går å brygger på noe......men jeg laget nye utstillinger i butikken, da rekker man ikke kjenne etter.Etter jobb dro jeg rett på et treff med en venninne, der vi spiste middag på en veikro, og jammen hadde hun strikket sokker og kluter til meg! Nå sitter jeg å fryser under et pledd, men katta ligger ved siden av og holder meg varm, slik som din katt. De er gode å ha, de pusene, vet du.
Skal prøve å hekle litt i kveld, under pleddet, ho ho
Ha en fin kveld. Klem

Hilde sa...

Heisann!! Kjempeflott teppe du strikker. Strikkes det rundt? Lurer på å strikke det, men gruer for lange, vrange omganger:))

Vibbedille sa...

Ja det strikkes rundt på en 150 cm lang pinne, og JA, det er lange omganger! Det går an å strikke teppe glattstrikk også, men du bær avslutte med en litt bred rillekant så det ikkje ruller.

Det eg ikkje likte med et evn glattstrikka tepper er at du da får så stor forskjell på rett og vrangside, men eg er sikker på at det også blir fint, prøv da vel! Det ER gøy ;)

Janet sa...

Gleder meg til å se fortsettelsen på friheklingen ;)