torsdag 20. mars 2014

Å Lykkes eller å VÆRE Lykkelig??

Bilde er lånt fra Google

LYKKE! Visste du at det var LYKKENS Dag i dag? 
Ikkje eg heller, men vet me det ;) 

Hvordan definerer DU Lykke? 
Er det f.eks å lykkest i jobb/karriere?
Eller er det å VÆRE Lykkelig? 
HVA gjør DEG Lykkelig??

Det å lykkest på jobb og gjøre 
en GOD karriere er jo IKKJE
det samme som å være Lykkelig? 
MEN, man kan være LYKKELIG
samtidig og IKKJE lykkest f.eks med karriere ;) 

HVA velger DU?? hihi 

Bilde over viser litt hvordan EG føler meg!
JEPP, er ER faktisk veldig LYKKELIG!
Jepp, ufør og med en strålende karriere som gikk
rett til helvete da eg ble syk ;) 

Har noen ganger filosofert over HVOR eg og me hadde
vært om firmaet mitt hadde fått vokset seg enda større.....
Meeeen, det er det jo ingen som vet så eg har
SLUTTA å filosofere ;) 
MYE bedre sånn ;) 

drømmer eg om livet som ligger foran meg;
Eg ser for meg et voksent og aldrende liv i varmere strøk, 
voksne OG friske barn som skaffer 
meg en HAUG med barnebarn ;) 
DET må vel være TOPPEN av LYKKE? hehe 


HVERDAGSLYKKE kan være så mangt;
I dag er eg såååå GLAD for at eg er i gang med arm nr 2, 
og ikkje bare DET, men garn til "Made By Me" 
genser nr 2 er på vei i posten ;) JUHUUUU
Den blir LYYYYS babyJOSA!
Jepp, eg kjører på med Rubin fra Sparkjøp!
I`m in LOVE! hehe 


LYKKELIG ble eg og da Solstråla lurte på om eg
ville bli med å kjøre tur og ta SOL!
Ååååå det er SÅÅÅÅ koselig, 
skravler og koser oss i bilen+
at eg "sover" i 30 varme gode minutter ;) 
Brun blir eg og, MASSE velvære poeng ;)  


LYKKE er også å tilbringe tid med den man elsker, 
trenger ikkje alltid si/gjøre noe, men tilstede 
på sofaen er ofte mer enn nok-KOSELIG ;) 

Det kan også betegnes som LYKKE når du vet
at det finnes ikkje problemer, 
men bare utfordringer ;) 

OG med en POSITIV innstilling blir
livets små gleder temmelig store ;) 

Lykkefølelsen oppstår OGSÅ når du
føler deg verdifull for noen ;) 



Men NÅ?
Nå skal eg kravle godt inni kroken min, 
NYTE styggeværet ute, kose meg inne
med strikketøy og serie ;) 

Ikkje bare det!!!
Men det er HELG og Habibi 
sin bursdag i morgen ;) 
JuHuuuuu










KOoOS deg og ha en
LYKKELIG aften ;) 










Go`klem fra en LYKKELIG Vibbedille ;) 

7 kommentarer:

Else sa...

Tusind tak for din positive tilgang til livets oplevelser.
Det er altid en dejlig oplevelse at besøge din blok.

Tak at du er dig.

Klem Else

Birkus sa...

Igjen er du en stor inspirsjon for mange av oss andre :-)
Mange fler burde lest bloggen din, og lært seg å stoppe opp og se litt på sitt eget liv .

Lykke for meg er å hver dag kjenne gleden av å komme hjem til min kjære, og å kjenne hvor godt det er å bare være i sammen rom.

Lykke i dag var å komme hjem og få viten at svigermor og svigerinnen min ønsker å strikke en genser til meg. En genser jeg kan velger både mønster og farge. Ingen har noen gang før spurt om de kan få strikke noe til meg :-)

Ja, kjenner at dagen i dag er en lykkedag.

Vibbedille sa...

SÅÅÅÅ HERLIG Birkus!!!
Skulle ønske noen ville strikke genser til meg eg ;)
Mor mi strikker akkurat de sokkene eg vil ha, og det digger eg ;)
Men eg har SÅÅÅÅ lyst på en strikka hettejakke Marius! EG takler bare ikkje den lange ensfarga greia hehe

kanskje hvis eg strikker den i Rubin på pinne 4 slik som eg driver på nå? Hmmmm NÅ fikk eg jammen noe å tenke på gitt.....

Unknown sa...

Å lesa bloggane dine er eit lyspunkt i kvardagen for meg, blir alltid glad og i godt humør. Di positive innstilling til livet er heldigvis smittsom ! Nydeleg prinsessa du har bilde av på den forige bloggen din !
Her blir det nok masse KOOS framover ! Du er fabelaktig med strikkinga di.
Eg har ei dotter som har eit ønske om at eg skal strikka ei SID mariuskofte til henne, har aldri strikka så stort plagg før. Men "den som intet våger" osv. , det må liggja i tenkeboksen ennoei stund.
Ha ein flott kveld i kosekroken din !

Vibbedille sa...

HOPP i det Mette! Du strikker på samme måte som på små plagg hehe Bare det er noe større ;) Anbefaler og ha noen småting å strikke på on the side, det gjør det litt lettere når du kan ta noen pauser ;)

Fjordheim sa...

Ja lykke kan være så mangt.
Og det viktigste er hverdagslykken.
Et flott innlegg Kos dere med bursdagsfeiring
Ha ei herlig helg :)

gimmeline sa...

Lykke for meg er å vakne tidleg om morgonen og kunne puste utan å tenkje over at eg gjer det! Eg har astma og det er pollensesong, men no har eg fått ein medisinkombo som virkar. JESS! Å få gjort unna oppgåver som har hopa seg opp og som nettopp kan vere vanskeleg å ha overskot til når ein ikkje får puste skikkeleg. Å vite at når eg kjem heim frå jobb, får eg klem av kjæresten og det ligg GARN og ventar på meg. LYKKE! Ha god god helg <3