tirsdag 11. februar 2014

Jr sin nye OL Lue 2014

Da var det gjort, Lua som Jr falt for er ferdig! 
Tror det er første gang eg har laget en mesterskap lua, 
men på denne digget eg fargene+ at eg kunne
være litt kreativ, det kan eg like ;)  


Jr utfordret meg, ja ka du tror, han skulle og bare MÅTTE
ha det merke på-og han kunne ikkje skjønne at DET
ikkje kunne kjøpes liksom ;) 

Det hvite merket har eg heklet en dobbel
firkant med nål nr 2 og Silja og så
har eg bare brodert på med kjedesting ;) 

Eg digger sånn minipirk, 
det funket, men best på avstand hehe 


Så lenge Jr er fornøyd så er eg det også ;)  


Har hekla lua i dobbel Silja på nål nr 5
og det gikk med 170 gr totalt, 
så eg tipper ca 150 gr blått ;) 

I går da eg startet var eg sikker på at lua skulle være
turkis (noe eg fortsatt lurer på!??) Men alle 3 her hjemme
påsto hardnakket at den var lysblå, NOEN bilder på
nett tydet på lysblå, men på Tv ser den turkis ut!
Måtte vel bare legge inn 
håndkledet da oppskriftene begynte
å poppe opp over alt og ALLE var lysblå ;) 

Eg har forresten tatt utgangspunkt i Denne Oppskriften
Avsluttet den røde kanten med Krepsemasker 
for å få en litt mer kontrast i avsluttningen og bedre "hold"  


Det har siden før helga dumpet en del mail m/bilder ned
i "kassa" hvor eg blir fortalt at EG er i denne ukas
Familien ;) Det er jo kjempekoselig ;) 
Kjekt å blir gjort stas på inni mellom ;) 

Fikk bladet selv i går og nå må jo bare
eg også skryte litt ;) 

Sender en stor TAKK til Linda Marveng 
som har skrevet denne teksten ;) 



Nå skal eg bare stilt og rolig fortsette på
Ugleteppe og se serie ;) 

Jammen ikkje mye futt i meg i dag, 
men sånn går når man har svelget både
et par kaktuser og et par meter med piggtråd ;) 
Mulig det VAR en dum idè å gå UT
med kliss vått hår på lørdag??
Måtte jo dusje FØR sola må vites......*Dumt* 

Jaja, har ikkje de store planene uansett.....

Det er forresten bitende KALDT ute!
Brrrrr





Men du?
Håper du også har hatt en fin dag
og at du er i fin-fin form ;) 



KOS deg og ha en
HERLIGE kwell ;) 

Det skal eg! 







Go`klem fra en forkjølet, men blid Vibbedille ;) 

10 kommentarer:

Anne sa...

Skikkelig tøff lue du har hekla! Og så flink du er med småpirket;) Så kjekt du er "med" i siste nr av Familien, men det er ikke så rart du har en så morsom og livlig blogg:)

Ha en fin kveld og kos deg med uglene!

Anonym sa...

Er det mulig å bestille en slik fin OL lue hos deg?

Nina Søndervik (Tananger)

Ellen Svetlana Grønlund sa...

Kjempe fin lue du laget deg, du er jaggu flink må jeg si :)

ANNEPÅLANDET sa...

Det var en flott lue!! Fineste OL-lua hittil :-)
God bedring!

Lisbeths Verden sa...

Knallfin, flott med logo og det hele :))

Sylvia sa...

Så flink du er. Lua er kjempefin. Ser du har en bstilling inne allerede, her. ;)
Så morro at du er i amalieha. Ikke rart, bloggen din er kjempeherlig. Og du er alltid så positiv, uansett.
Forsjøla!!! Uff, da ønsker jeg deg god bedring, Vibeke.

Vibbedille sa...

Eg har sagt nei til bestillinger, har fått 3-4 mail om det også.
Den hvite "lappen" tok ganske mange timer i dag inkl feiling og eg regner jo med at vedkomne ønsker en slik lapp, det orker eg ikkje en gang til hehe MEEEN eg liker ikkje å lage ting på bestilling heller, blir retten og sletten stressa av det og hele kosen forsvinner ;) Da vil eg heller gi det bort, men da må ikkje vedkomne vite noe, jepp eg er RAR hehe

Unknown sa...

Du er KJEMPEFLINK ! Tar utfordringane på strak arm, og komme i mål i full fart ! Klart JR er stråland fornøyd med OL-lua !
Så kjekt at du er omtala i familien,
ikkje rart så trivelg og positiv som både du og bloggen din er !
Riktig god bedring med halsen !

Hobbymegher sa...

Flott lue og flott merke på!
Og grattis med å være med i *Familien! :-D

Ellen Marie sa...

Jeg kan også sverge på at den lua er turkis på tv! Men nå blir den vel lys blå... :)