mandag 2. desember 2013

When`s The Snow??

Eg ELSKER alt som strikkes med 2 rett/2 vrang
og hvis det attpå til er striper-SOLGT!! hihi 
EG bare digger det!

Ikkje sant du fikk lyst å strikke slike?
Ja du kan faktisk bruke restegarn, det er supert!
Pinne 3 og det garnet som måtte passe :) 

Oppskrifta finner du HER!  


Eg har strikket mine i Rowan DK, men du kan også
strikke de i f.eks Safir/Østland, 
Viking Sport ja alle de såkalt
pinne 3 garnene som finnes-blir kule votter :) 

Det som er EXTRA godt er at de passe til alle, 
det er bare lengden på votten du varierer :) 

Du kan minke maskeantallet til barnevotter 


Syns i grunnen dette ble et sprekt
par til vinter og snø :) 
Ganske så fornøyd ja :)  


Akkurat nå er det Hønsestrikk som gjelder, 
jadda eg har ikkje strikke ferdig sokk 2 enda! hehe TTT
Men i kveld er det høyst aktuell sammen
med innspurten av The O.C-HERLIGE serie :)  


I helga hadde me skjønnaste BabyJr på overnatting!
Det er såååå herlig, men hekkan for ei
skravlebøtte han har blitt!
Han kan si absolutt ALT så det 
er ganske så morsomt hehe

Solstråla prøver å drøye sovetiden med
Iphonespill/musikk og DET er stas det ;) 


Litt gyngestol og Barne TV er et møst når
man er blitt 2 år :)  


Søndag morgen var det tid for KALENDER!!
STOR stas kan du tro, det er faktisk første gang
han er med på pakkekalender og han var virkelig
fornøyd med èn pakke :) 
Det virket som han skjønte at man åpner en om gangen :) 


JUBELEN var ekte iallefall :) 
Han fikk en søt Julesnømann som kan henge på treet :)  


Pepperkakene fikk han seriøst sansen for-
du milde som han spiste!!
Men OK, det er jo bare Jul èn gang i året, 
mulig det var derfor det gikk tregt med den
bakte poteta!?? hehe 


 Nå er det også blitt litt Jul på kjøkkenet
og eg gleder meg til eg skal bake litt-
forventningene mine er høye hehe og eg håper eg får
til og orker minst 3-4 sorter, hvis ikkje?
Ja da finnes det ypperlige kaker å kjøpe :) 
Takk og pris for det :) 




Formen er ikkje der den burde vært
så eg føler eg suller litt, men ting blir nå gjort
etter hvert i mitt eget tempo :) 

Det skrider frem med Julegavene, 
men det spørs om eg ikkje må ty til handelstanden
der også, iallefall littegranne :) 
Det er fortsatt en stund til Jul!

Men det viktigste er at me KOSER oss
og det gjør med hver dag :) 
Det skal ikkje mer til enn å tenne masse lys, 
få litt mandariner og pepperkaker på bordet, 
ja så er det KOoOS i søkk og kav, ikkje sant?
Det er iallefall NOK for oss enn så lenge :) 

Har funnet ut at det er bedre å være litt i form
enn å stresse seg ut å ligge flat i Julehelga hehe


Nå skal iallefall denne kwellen nytes, 
ute Uuuler det og er KALDT, det er meldt SNØ
til helga og eg håper det av typen VARIG! hehe






KOooOS deg masse og ha en
EVENTYRLIG koselig
mandags kwell <3 








Go`klem fra en optimistisk og fornøyd Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Ikke stress Vibeke. Jula kommer uansett, og det man ikke rekker, kan man kjøpe. Ja, du nevner det jo selv, he he
Dumt at formen din er laber. Sender litt energi herfra, jeg.
Bakte pepperkaker i går, og jammen kan jeg bare slå meg sammen med jr, for jeg langer innpå, og tømmer snart en av kakboksene....he he Det er jo såååå godt til kaffen, joooohooo!!!
Jeg har hatt vinnerlykke i år, for jammen vant jeg ikke garn igjen. Mulig jeg har lykke nok til et flaxlodd????
Ha en fin kveld....så fin som du kan, iallefall. Klem

Gro sa...

Ser ut som du får ønsket ditt om snø oppfylt på torsdag/fredag.....Har strikket de vottene selv, men de er visst ikke blogget om enda :-S