fredag 6. desember 2013

Snowflakes falling down

Det er enda en stund til Jul heldigvis, 
men det nærmer seg og det gjør litt med stemning når
det kommer snø :) Er ikkje så mye, men me skal få ha
gleden av den noen dager før det IGJEN kommer regn
og hele 8+ grader......
HVOR blir den skikkelig vinteren av?  


Ja eg VET, eg HATER å kjøre på glatta og burde absolutt
HEIE på sol og sommer, men eg elsker høsten og vinteren :) 
Er heller mer et innekosedyr enn en solbader-
men takker heller ikkje nei til litt terrasse strikking
i noe moderat temperatur :)  


Jadda, NOK en Julegave på pinnen og denne gangen
er det Kjærestens Valg eg strikker :) 
Hvis du ikkje allerede har den bør du ønske
deg Bitta Si Bok til Jul, ja iallefall om du 
ELSKER å strikke sokker, mangfoldet er enormt :)  


Eg strikker sokkene i Silja på pinne 2 
i den midterse størrelsen :) 
Når eg strikker 2rett/2 vrang i Silja på pinne 2,5
får eg det ikkje helt fast nok, 
men på p 2 blir det perfekt :) 

Satser på at disse også faller
i smak hos mottaker :) 
Begynner virkelig å øke på med strikka gaver nå :) 
*Klapper seg selv på skulderen* 


Den lille rakkeren vår, Stefano d`Milo fikk seg en
skikkelig overraskelse i dag da snøen kom!
I fjor Jul var han bare 3 mnd og fikk ikkje gå ut
så dette er hans første møte :) 
Ja det var akter det, han skled bortover men fant fort ut
at det var PLOG han ville være-ja han herjer vilt
og hemningsløst ute på terrassen i tastende stund :)
Jepp, de er herlige i den alderen der hehe



I dag har været roet seg og i formiddag var det
"bare" stiv kuling og snø.......da rotla Habibi
og meg til butikken for å hente hjem helgekosen.
Kunne virkelig SE stormens herjinger i går, 
ja eg mener, det lå HUSTAK i skauen!!!

Til tider er eg veldig glad for å bo i betong terrasse!
Ja sånn som i går og i natt!
Når det i tillegg blåser fra nord, 
ja da merker me NADA!


Men, det er FREDAGS KWELL og her ligger
kosefaktoren høyt-i løpet av helga har eg planer
om å kanskje få litt i kakeboksene :) 
Har iallefall kjøpt inn litt ingredienser :) 
Siden Panduro reklamere med FRI FRAKT
frem til Julaften var eg innom å bestilte litt sånn
innpakkings dill som f.eks cellofan og esker :) 
Temmelig mye lekkert der inne......SUKK!





Men eg HÅPER du har hatt en
FIN dag og at kwellen blir
EVENTYRLIG!
Ha ei herlig førjuls helg <3 







Go`klem fra en optimistisk og GLAD Vibbedille :) 

2 kommentarer:

hobbyvenn sa...

Å så koselige bilder. Og hønsesokkene dine ble jo riktig så flotte! Må være en stor glede å være på julegavelisten din. Heldige er de..
Her går det mest i rydding og jobbing, men vi har da adventskalender til minstemann og adventsstaker. Og tre kakebokser er fulle så det går den rette veien. I dag har jeg bakt julebrød og boller så det lukter herlig her. Kos deg videre i helgen. Enig i at høst og vinter er flotte årstider! Klem

Sylvia sa...

Heisann
Tenkte nettopp på deg. Nå, når jeg så på nyhetene. Der var det fra Tananger, der et tak på en boligblokk hadde blåst av.....
Vi har bare hatt litt iskald vind, og litt rusk her og der. Vi skal iallefall ikke klage.
Så fine fletter. Men med makrotagning av bilde, ser det ut som du har strikket med pinne 5 og ikke 2,he he
Så flink du har vært med å strikke julegaver. Det går litt trått her hos meg nå. Har stoppa litt opp, uff. Best å røske meg selv i nakken. Har ikke så mye igjen, men det blir maratonjobbing fremover, og da spørs det da, vettu ;)
Her er det varm te i kruset, og en krølltopp som heter Samson på fanget. Blir ikke mye strikking da.....
Ha en fin kveld.
Klem