mandag 23. desember 2013

From All of Us to All of You

Det som er HERLIG med Jula er kosen man har med
sine nærmeste og ikkje minst NYTT strikketøy!

Eg har funnet frem kista med alt ASK garnet
og startet på en raglanjakke noen lunde lik
Sinnasaujakken min bare uten sauer + 
eg satser på å strikke den litt nedpå rompa :) 

Jakken skal være hvit i bunnen og eg
skal prøve å bruke flest mulig farger i stripene :)
En skikkelig KOSE jakke.

Eg elsker Sinnasaujakken min, ENESTE store
minuset er at den er ganske stor i halsen
derfor har eg tatt utgangpunkt i den og gjør nå 
den nye jakken smalere :)  


Har enda et NYTT strikketøy på gang, her er det Kasmir
som nytes :) til en hver tid har mer enn ett strikketøy-
jepp hvis ikkje blir eg lei :) 

Dette er det hemmelige lekre som strikkes og nå
nærmer eg meg ferdig med første del :) 


Roen er inntruffet her hos oss, masse lys er tent
og litt kos er kommet på bordet :) 
Eg er veldig glad i parranøtter og ferske dadler :) 
Takk og pris for arabisk butikk ;) 

Her på vestlandet er det meldt et skikkelig
UVÆR! Håper bare me får beholde strømmen!
Iallefall til kalkuna er utav ovnen, etter det er det vel
bare koselig?? Ja eg meine, me kan jo bare tenna
extra mange lys og fyra opp i AltIBox peisen til Lyse hehe

Dagen i morgen blir som følger:
Me står vel opp sånn i 9-halv 10 tiden, 
åpner kalenderen, der er det hver sin NYE
flanell pysj og morgenkåper, i tur og orden
går me i dusjen og ifører oss altså hver vår nye
pysj, dvs Habibi venter til han er ferdig med middagen :) 
Så invaderes stua, lys tennes og kosen er fullkommen!

Jepp, du leste riktig, PYSJ er VÅRT 
Juleantrekk :) Det er kun oss 4 her hjemme
og slik blir det hele jula :) 
Denne tradisjonen innførte me første jula
Jr levde og aldri angret :)
Det er bare så magisk herlig kan du tro :) 
Eg GLEDER meg virkelig og eg SKAL
nyte middagen kan du tro!
Habibi sin kalkun er HIMMELSK!!!
Han stuffer den med mandariner og dadler
og så pensler han den med appelsinjuice :) 
Tilbehør er mandelpoteter, ROSENKÅL
blomkål, gulrøtter, kålrotstappe og verdens
BESTE saus selvfølgelig :) 

Etterpå blir det riskrem (Diplom Is sin hehe)
og kaker, snop og kos i hver vår sofakrok :)
Etter hvert starter Jr med utleveringen av gaver.


Håper DU også har hatt ei KOSELIG
LilleJuafte og at du får en koselig
dag i morgen også :) 




Ønsker deg en MAGISK
og EVENTYRLIG herlig
JUL!!!


Kos deg med dine hvor enn du er <3 








Go`Juleklem fra Vibbedille & Di 

7 kommentarer:

Gulli Hovland sa...

Det hørtes utrolig koselig ut. Kos dere virkelig. God jul

Tøri sa...

hehe,vi har også pysj på julafta.Men vi pakker den opp om kvelden,tar den på og går med den mest mulig.Deilig!

Mona sa...

God jul!

Sylvia sa...

Det høres deilig ut å ha på pysjen på julaften, under middagen. Det er jo det man tar på når gjestene er gått.....he he
Vi skal feire ute av huset i morgen, siden mannen min jobber i morgen kveld. Ja, han jobber i kveld også, så her var det jeg som stekte biff i kveld. Tilbake til gamle kunster....jeg liker også å lage mat.
Må dere ha en riktig herlig julekveld i morgen, Vibeke. Krysser fingre for at dere får beholde strømmen.
God jul. Klemmer fra Sylvia

Anne sa...

Herlig strikketøy du holder på med! Vi også feirer julaften slik, jeg i pyjamas og mannen i joggeklær ;) skikkelig deilig, hehe ;) vi er så få uansett og tar det meste rimelig uhøytidelig. Det blir kalkun her også, med stekte epler, waldorfsalat, rosenkål, surkål, poteter og selvfølgelig god saus. Mannen din sin kalkun hørtes spennende ut!
Vi har nå hatt årets fenalår og venter på hovmesteren.

Ønsker deg og dine en fortreffelig julaften, kos deg!

Barwitzki sa...

Veldig koselig til deg. Ja vi har bare hyggelig også. Vi feire med hele familien.
Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul. Juleklem fra Viola.

gimmeline sa...

Ha ei retteleg God Jul og takk for alle herlege innlegg på bloggen din, du har i alle fall fått meg skikkeleg i julestemning <3 igjen TAKK og stor klem fra meg!