torsdag 3. oktober 2013

Everything is PERFECT!

Oh Yeha!
Herlige dagen sin, beine veien og bare KOoOS ;)

Vel og merke er formen skrantete, 
MEN det betyr ikkje at dagen
trenger å bli PYTON??
Eg pleier å si at så lenge eg ikkje 
har migrene så skal eg holde ut! 


Eg har trakta meg ny kaffi og funnet 
den NYE koppen-forresten kjøpt
på Nille til 25 kr (Tror eg MÅ HA flere!) 
Burn`en har ligget i fryseren
i halvannen time og er virkelig innbydende akkurat nå ;)  


Rompa er godt plassert i kosekroken, Netflix er klikka frem
og ganske straks er eg klar for strikking og serie ;)  


Ja t.o.m Elton har lagt seg i kosestillingen og slapper av! 


Men FØR alt det som vises over var det dette!!!!
Økt 12/100 Dag 14
#hundredagersprosjektet

Formen var som nevnt ikkje noe god, men man prøver litt
likevel, ja med det utgangspunktet man har!
I ca 90 min-Ja, mens Burn`en lå til kjøling- holdt eg på!
Innimellom gulv/dørvasking tok eg ca 10-12 PushUp, 
PullUp og hele 6 SitUp!!! hehe
Jepp ALT er trening og såååå MYE bedre en NADA!
Ikkje sant??

Eg mener, bare det å ta èn SitUp er til tider et HELVETE!!
Iallefall for min del.
Har hatt store operasjoner i magen og er åpnet helt på tvers
så muskulaturen der ER på trynet, men det er ikkje farlig
å trene dem, det gjør bare vondt-men fikk da til 6!!!
I armene er eg sterk (Takk til mine år som vannpolo spiller!)
så push/pull up gikk greit, men jaggu var det tungt!
Mulig mine 78 kg var en innvirkende årsak??

Når me er inne på vekt, eg trives med alle mine 78 kg
fordelt på 170 cm så eg gjøre ingen av disse dele
for å slanke meg-KUN for å komme i form :) 
Mulig magen kan bli litt "fastere"
Det er helt greit altså :) 


 
Leste en Artikken i VG i går om hva folk generelt
IKKJE liker å lese på Facebook!
HERREGUD hva folk bryr seg om!!!
Feriebilder var det MEST safe å poste, 
men nå er eg ikkje såååå
bereist så da poster eg ALT annet 
eg bedriver tiden min med :)

Suksessbilder, flinke/søte unger, god mat, ren stue osv
var bare ræva å poste, for det HATER folk generelt, 
eller gjør me det?
EG liker faktisk å bli inspirert eg, 
å se når noe har gjort noe
fint/kult i stua, laget noe, gjort noe, 
ja DA får eg også lyst!
Eller er det BARE sjalusi som regjerer rundt omkring?
Har man virkelig ikkje lov å "skryte" 
av at man ER lykkelig??

Eg ER lykkelig, 
og JA eg er stortsett alltid glad og fornøyd!
Å NEI, eg har IKKJE mye peng, er faktisk UFØR
(ansatt hos NAV hehe)
Men JA, eg har fått erstatning 
(for det erstatter et aktivt liv hehe) 
for at eg ble ødelagt, ungene mine fikk en redusert mor, 
Habibi fikk en ødelagt kone og hele
Design/Reklame firmaet mitt måtte legges ned.......

Eg tror "folk" muligen er litt sjalu (Janteloven) på at
mange får ting til å fungere likevel og at man FAKTISK
kan være lykkelig med lite og med enkle grep :) 


For å forklare bilde over hehe
Ja det er altså håndklehylla 
på bade med rene forholdsvis nye, 
litt dyre(!!) håndklær som 
er rullet og lagt på plass, rent & pent


Her er herligheten som er BAK min rygg!
(VG oppfordret til å legge ut bilder BAK "medaljen" hehe)

Haugen er forsåvidt rene klær (av meg) 
som alle kun er brukt èn dag!
Der er eg litt luksus om du vil, 
rene koseklær etter en dusj-Jepp!!
Hver eneste dag gjør eg dette-
så i løpet av helga blir de vasket
og klar for nok en uke med masse kos :)

På gulvet ligger det som vaskes!
Grunnen til at de ligger på gulvet?
JOOOODA, dunkene er fulle hehe

Lurer på om "disse" som irriterer seg ble lykkeligere nå?? hehe
For eg lurer, sitter det virkelig personen og KOSER seg
over å se at mennesker mislykkes eller ikkje har det så bra?
Det må jo nesten være slik hvis de blir såååå forbanna over
fine koselige bilder, og at det i tillegg kommer på NYHETENE!??
Så skal eg sitere en klisjè:
"Da er det virkelig ikkje rart at det er krig i verden"

Fra ALT annet til annet KOS!
Stefano d`Milo er 1 år i dag!
En skikkelig vilter, ultrakosete herlig kosegutt <3 



Nå skal eg bare fortsette å KOSE meg!
Nyter duften av Ajax og Grønnsåpe, 
nyvaska sengtøy som henger til tørk, et rent og ryddig
kjøkken og et halvveis rotet bad ;)





KOooOS deg megamasse, 
ha en fortryllende skjønn dag!
I morgen er det HØSTFERIE 
her i huset!
ME LIKE!







Go`klem fra en GLAD&LYKKELIG Vibbedille ;) 

5 kommentarer:

Wenche sa...

Herlig innlegg :) Blir en irritert så er det vel bare å la være å lese da?

Lykke er vel en tilstand vi må definere selv. En dag er lykke å gå ut av senga uten å ha vondt, gå en lang eller kort tur og kjenne at ting fungerer. En annen dag er det å klare husarbeidet uten å ta til tårene. Så kan lykke være å kjøpe seg noe en har ønsket seg lenge eller et impulskjøp. Akkurat i dag føler jeg meg lykkelig fordi sola skinner, jeg har plukket plommer OG gjort litt husarbeid. Ha en strålende og lykkelig torsdag der ute :)

hobbyvenn sa...

Du skriver så godt. Lykke kan være så mangt.
I dag er det lykke bare å få ned lunchen. Det smaker så rart og vondt mange dager pga kuren at det er et slit å måtte spise. Da er det godt å kunne gå innom koselige blogger og bli distrahert mens maten spises.
Lykke til med sokk nr to, den er nok snart ferdig. Klem

Sylvia sa...

Heisann
Lykke oppfattes forskjellig fra individ til individ, og lykke kan iallefall ikke måles i penger!!!
Alle mennesker har vel møtt motgang noen ganger i livet, og da er det viktig å fokusere på det som er bra. Og at andre faktisk har det mye verre enn en selv.
Du er iallefall en skikkelig positiv person, Vibeke . Og man blir alltid glad når man er er innom her.
Sokkene dine blir knallfine!!!!

Unknown sa...

Takk for ein herleg blogg idag !
Eg er så INDERLEG enig i det du skriv, det er opptil kvar enkelt ka som gjer ein lykkelig og glad !
Det er så godt å lesa det du skriv om livets store og små ting og store og små gleder !
Idag gjorde du dagen min god !!!

Vibbedille sa...

Så HERLIG å høre Mette!
Da har eg virkelig gjort en god "gjerning" i dag :) KOS deg masse og ha en fortreffelig kwell :) Klem :)