lørdag 31. august 2013

Friday Night and HAPPY Knitting

Eg bare rettferdiggjøre fargen på det kule
barnehagesettet fra forrige innlegg ;)
Ser finere ut med et bilde i sola!

Fryder meg over disse klærene altså
og TUSEN TAKK for mange fine kommentarer
både her på bloggen og på Facebook ;)  


Etter Traktorstrikken var det bare 
å kaste seg over neste prosjekt;
Nemligen Nøstebarn genser til min egen Jr ;)
EG bestemte garnet og HAN bestemte fargene, 
må si eg syns dette blir en sprek og herlig genser ;)

Her er ikkje fargene så langt fra RL, 
er faktisk en fryd å strikke ;)
Som vanlig kan ikkje Jr vente til å kunne bruke den
og har allerede spurt noen gangen NÅR den er ferdig!

Egentlig BØR den bli ferdig ganske så snart
for må eg virkelig få gang på JuleGavene!! 


Garnet er bruker er Holen,det er noe tykkere enn Askeladden
til Nøstebarn så eg strikker på pinne 3,5 og endte opp
med å strikke str 2 år (!!!) i bredde hehe
men 12 år i lengde da ;)
Jr ønsker som vanlig at den skal være noe lang, 
nede-for rumpa genser og den skal og være romslig!
Helst skal den være litt lang på ermene også, 
best å gjøre akkurat som han sier hehe

Uansett hva og hvordan så ELSKER eg å strikke striper! 


Da Solstråla kom hjem fra jobb 
i kveld hadde me klar en form
med Nachos og inntok kveldskosen rundt spisebordet!
BESTE tiden på døgnet, da går skravla på oss alle ;)
Merkelig hvordan alle plutselig alle har mye å fortelle, 
eg kunne bla skryte av at eg hadde 
vasket ALLE gulvene i dag!
Det var faktisk en sann nytelse 
å valse barfot rundt etterpå, 
en banal ting, men eg digger det ;) 

Resten av kvelden ble Solstråla 
og eg sittende her i hver vår sofa, 
hun med MATTE!!! Jepp, jenta sitter her enda å regner i vei!
Ikkje spør meg, for eg skjønner ikkje bæret, 
men det ser merkelig nok ut som hun KOSER seg!
 (Hvem sin datter var det du sa det var igjen!?!?!) *ler*

Tenker eg må strikke noen striper til og muligens
minst èn episode til med OneThreeHill!
Hekkan den serien er vanvittig kjekk....og litt trist!
Skikkelig FEELGOOD kan du si :) 





Hvis du er på vei i seng sier eg;
God Natt-
Er det blitt lørdag morgen er det;
GOD MORGEN, 
men uansett?
KOooOS deg masse og ha ei
EVENTYRLIG herlig helg <3  






Go`klem fra en tilfreds Vibbedille ;)

4 kommentarer:

Ruths datter sa...

Så fine klær du har strikket da. tenk å bli så godt utstyrt. Du er virkelig en reser med pinner.
Klem

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Kjempefint sett.Dællande,trur vi må ha nachos i dag. :)

Sylvia sa...

Det er et flott sett. Har du fått forespørsler på FB kanskje?
Og jeg elsker å strikke striper! Som du. Man kan få brukt opp restegarn, og man ser at arbeidet vokser. Og det går hurtig.....bare en stripe til.......Ja du kjenner til den?

Slik kosemat har vi hatt mye av i det siste, nam nam. I går ble det kjøpepizza, og det smakte jammen godt!!!

Datteren her er også god med matte. Det har jeg aldri vært. Så jeg er litt stolt av henne for det, for jeg vet hvor vanskelig det kan være. Kanskje bare for meg, he he...

Frihelg hos meg, deilig!!!! Ha en fin helg du også, Vibeke.

hobbyvenn sa...

Herlig traktorsett du har strikket. Virkelig et sett som kommer til å bli populært.
Junior sin genser blir nok også flott. Likte fargene veldig godt. God helg til deg og dine! Klem