torsdag 8. august 2013

Enjoy with berries and shells

I dag var me klar for bærplukking i Moster sin hage ;)
Hun bor idyllisk til i Jåttåvågen-RETT ved stranden ;)

Eg liker IKKJE å plukke så det måtte Jr gjøre
mens Solstråla og eg renset og skravlet ;)

Jr er forresten en reser til å plukke så før me visste
ordet av det hadde med nesten 4 l nydelige rips.....
eheee....kremt........nydelige og nydelig hihi
EG liker ikkje rips!!! Syns det er ALT for surt, 
men gi meg heller knallharde grønne stikkelsbær
og eg kan godt vrøse de i meg hehe

Ungene hadde en plan; Innom butikken å kjøpe
vaniljesaus og hjem å NYTE hehe

Men nå har eg iallefall rips i fryseren som eg kan
"røre" hvis det dukker opp en kake før eller siden ;) 


Etter vellykket plukking ble det bading på Jr, 
Solstråla og eg plukket skjell ;)
Må nemlige fylle opp lysbrettet med noe mer ;)
Fant noe DIGRE østers, men det er hele så eg satser på
å få ut innmaten ved å koke de, 
eller bør eg gjøre noe annet??
Har aldri gjort det før, men satser på at det går greit?

Me målte tempen i sjøen og det var søren meg 22 grader!!!
Var nydelig å vasse, men var litt kaldt vind så
EG hadde aldri badet-er virkelig blitt PYSE for
eg hater så sykt å fryse, får seriøst vondt i magen av det! 


En annen "hobby" Solstråla og eg 
praktiserte var å peke på fine
skjell....langt der nede hehe 
og de MÅTTE me ha så dermed
måtte Jr dykke på kommando hehe
Tror han liker det og da, han er en fisk i vann ;) 


På vei tilbake måtte me besøke hestene ;)
3 flotte hopper kom lysting til da Jr lokket med gress hehe
Han var litt skvetten, men turde nå å klappe etter hvert ;)

Alt i alt en FLOTT dag sammen med ungene ;)
Habibi sliter veldig med bihulene 
så han var dessverre hjemme.....
Men tror du jaggu ikkje han sto til knærene i fantastisk
middags laging da me kom hjem??
ELSKER virkelig den mannen, 
så i kwell, nå snart blir det
NYDELIGE kafta`Potata-JAMMY ;) 


Fikk også levert det hemmelige prosjektet ;)
Dette er vel max av hva eg bør vise enn så lenge, 
mottaker var fornøyd så da ble eg GLAD ;)
Det kommer snart en Pressemelding på dette og DA
kan eg vise deg noe av det eg har strikket i sommer ;)

I mens kan du bare NYTE dette bilde
og hvor mykt og godt det ser ut hehe 


Resten av kwellen skal eg KOooOSE meg med dette ;)
Burde virkelig ha benyttet meg av det sommedyne tilbudet
eg så de hadde et sted.....hmmmm.....var det Jysk kanskje??
Husker ikkje (Gullfiskhukommelse!!!) Men det skal eg
finne ut for eg trenger iallefall 2 stk for å fylle denne puffen ;)

Gleder meg til eg har den ferdig for inni hodet mitt, 
ja der er den dødskul ;)
Håper eg har mer igjen etterpå av det garnet for eg
har sååå lyst på en terrassedør matte her i stua-KULT!

Nyder denne sensommer perioden hvor det
begynner å bli litt mørkere og eg kan tenne flere
lys i stua og virkelig kose meg ;)

Eg liker sommeren, men eg ELSKER høsten!
Masse koselig inne og MYE lys ;)

Har også begynt å tenke på Jula og gavene, 
bør snart få satt opp en liste over hva eg skal strikke;)
Herlig herlig ;)






Men du??
KOooOS deg og NYT denne
flotte SOMMER kwellen ;)







Go`klem fra en GLAD Vibbedille ;)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ååå det er bestandig så koselig å lese bloggen din. Selv er jeg ferdig med 15 julegaver som er strikket. Og lå vel ta fram symaskinen og få ferdig noen prosjekter. Ønsker dæ ei go helg fra toppen av norge. ;-)

Unknown sa...

Ååå det er bestandig så koselig å lese bloggen din. Selv er jeg ferdig med 15 julegaver som er strikket. Og lå vel ta fram symaskinen og få ferdig noen prosjekter. Ønsker dæ ei go helg fra toppen av norge. ;-)

Anne Elise sa...

Så koselig dere har hatt det i dag!! Skal plukke bær jeg også, har rips, solbær og stikkelsbær i hagen.
Passer to barnebarn for tiden, og vi har kost oss med gjærbakst i to dager + lek, TV og spill!! I dag har det vært mye lek ute. Nå er det bare mandag igjen, for på tirsdag begynner jeg også på jobb igjen. Vi skal også hente skjell i stranda til et hemmelig juleprosjekt vi har på gang!
Ellers elsker jeg vår og sommer, er ikke så glad i høst og vinter.
Slik er vi forskjellige!

Sylvia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Sylvia sa...

Trykkleif was here.......... Står over, jeg altså ;)
God kveld.