tirsdag 23. april 2013

ABATE og andre herligheter ;)

Abate tok 3 dager å strikke og det 
var 3 dager med bare KOS!
For en herlig enkel genser å strikke, ELSKER når det er
litt extra fine detaljer ;)

Se bare på den fine halsen, har aldri kommet på å strikke
slik før! Fant noen matchende perler og tredde på
den hekla snora ;)


Herligheten er strikket i Nepal og genseren veier 250 gr
Strikket på pinne 5, men vr.bordene er på 3,5 


En fin måte å "skjule" starten på omgangene ;)

Eneste endringen eg gjorde var å droppe
hofte fellingene, liker best å bare felle litt for så
å strikke vrangborden ;)
Litt smak og behag vil eg si ;) 


Nå ligger nøstene klare for neste avlastnings prosjekt hihi
For en sååå KUL barnehage genser trenger en bukse ;)

Har funnet 2 stk som kan passe til Nepal-
det blir enten Denne eller Denne -
Ser allerede endringen eg kommer til å gjøre:
På min bukse blir det brette kant med strikk i fordi
eg strikker i str 2 år og det fungerer mye bedre ;)

Kommer kun til å bruke oppskriften som en mal, 
buksene her er uten forhøyninger over rumpa-
forhøyning ER et møst på store 
gutter så noen endringer blir det


Mens eg tenker litt skal eg........ 


........koble av med denne;)
Regner med du husker den?
Det er Still Light Genseren eg starta på i JANUAR 2012 hehe

Strikkes i Wollmeise på pinne 3 og den blir SÅÅÅÅ deilige!
Har litt igjen på arm 2 for så å strikke opp garnet på magen ;)
Den blir så lang som garnet bestemmer har eg funnet ut!

Verdens enkleste genser å strikker vil eg si!
Et supert prosjekt for de som 
aldri har strikket raglan top-down!
Kast deg uti det og prøv, samme hvilket garn/pinner, 
det er bare til å prøve på underveis ;) 



 Eg er jo såååå heldige!
Bare helt sånn random på en tirsdag kom Habibi hjem
med hele 30 røde roser!
Rart eg elsker den mannen??

Skal liksom ikkje mer til for å gjøre dagen PERFEKT!!


Nå venter eg på Pizza, enkelt å greit sånn på en hverdag ;)
Ellers blir det beina i sofaen og totalt KOooOSING ;)







Og DU?
Takk for at du kom innom å besøkte meg!
Kjempekoselig ;)
Håper DU har en fin dag og at du
har TID å NYTE den ;))








En skikkelig GOE klem fra en veldig fornøyd Vibbedille ;))

3 kommentarer:

Ruths datter sa...

Den oransje genseren er jo bare stilig altså. Så flott den ble oppe,Og du som strikker så fint da.
Klem

hobbyvenn sa...

Så utrolig flott genser!! Greit når noe så flott strikkes på noen dager. Blir nok en flott gutt når buksen blir ferdig også. Klem

Bundingen sa...

Lekker genser! Jeg likte også halsen godt, og snora med perler var prikken over i-en!
Kos deg med fine roser og UFO-en din!

Klem fra Ingunn