lørdag 23. februar 2013

GULL god middag ;)

Middagen i dag var nok betraktelig bedre enn i går!

Habibis utbeina lammelår m/grønnsaker, gulrot/agurk salat, 
fløtegratinerte poteter (UTEN fløte) og en nydelig saus ;)

Gulrot/agurk salaten er Habibis spesialitet!
Det er blandet sammen med lettrømme og kulturmelk, 
hvitløk og noe krydder greier ;)

De "fløtegratinerte" potetene er oppskårne poteter
kokt i LETTmelk og blandet med hvitløk og krydder
og bare ett lett dryss med ost over.
Dette gjør at eg kan spise det bare med hjelp av ÈN
kvalmedempende tablett ;)
Er neste ikkje fett i det da vettu ;))

Men SMAKEN er det likevel ingenting å si på! 


Det kreative utsikten i dag ;)
Har jammen ikkje mye igjen på arm 1, 
hadde litt problem med å strikke i dag for det ble ALT
for spennende i SKI løypene hihi, 
men satser på å være i  mål i løpet av kveld ;)

Er også ferdig med første bein på BabyJr sin bukse ;) 


Sånn ellers utover det har eg tent 48 stk lys ;)
"Mykje lys og mykje varme" 
Jepp det er det her, med huset fullt av barn/ungdommer-
me var 7 personer til middag i dag og DET
merkes i grytene-iallefall mer enn vanlig, 
men AKK sååååå KOooOSELIG ;)


Nå til kvelden kommer mamm`en så da blir det
mye skravling og strikking ;)

Benytter også anledninger å GRATULERER
de Norske ski jentene OG guttene!
FENOMENAL innsats i dag og eg GLEDER meg
til resten av SKI VM!








KOS deg masse DU også og ha
en HERLIG lørdags kwell ;))






Go`klem fra en avslappet Vibbedille ;))

2 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Takker for alle "mat-tips" du legger ut... Her går det i "forsking" på hva jeg tåler godt og hva jeg tåler mindre godt....
Har nå levd mer eller mindre på havregrøt den siste mnd...blir jo litt lei det å ...
Hygg deg med mamme'n din og strikkinga ikveld.

Go'klem fra Ann Elisabeth

StrikkePia sa...

Hjelp!!!

Kan de fløtepotetene kokes/lages i den laktosefrie lettmelken også, kan du spørre han om det vær så snill? Her holdet det nemlig ikke med bare en kvalmedrmpende tablett ser du. Er det melk inni bildet må det adskillig sterkere lut til om jeg ikke skal henge over do i dagevis!!! ;-)