søndag 24. februar 2013

Eventyrlig fantasifull HEKLING ;)

Amigurumi bøkene mine kjøpte eg Her Inne for
et par år siden, men det er ikkje blitt 
heklet en eneste figur-ENNÅ!

Bøkene er forholdsvis rimelige og inneholder mange
oppskrifter, fremgangsmåter, teknikker mm

Eg har en "vane" med å dra frem tynt hekle pottel
når det går mot vår og eg kan sitte ute å holde på ;)

Derfor har eg nå funnet frem bla disse bøkene
og har begynt å legge VÅR planer ;)


De er jo uimotståelig søte og det er noe med de når
de blir såååå små! Vet om en som hadde syns
at disse hadde vært kjekke ;)


Bilde lånt fra Janet sin blogg 

Frihekling syns eg også ser ufattelig GØY ut!
Har søkt og spurt en del ang dette og som eg viste tidligere
kom eg over Denne Boken som eg bestilte-
der står det masse tips og "regler" for å kunne hekle flat bla.

GLEDER meg sykt til å kunne kaste meg over ei svær kiste
med garn i alle regnbuens farger!

Har kommet frem til at Silja må være et SUPERT
garn til formålet både til dette OG Amigurumi ;)
Derfor har mamm`en og eg en PLAN i morgen;
Først en tur til Stoff & Stil og så en tur til Sparkjøp
for å hamstre garn! Har en del Silja hjemme, men eg
jo ha iallefall ett nøste i hver farge, og DET har eg ikkje *fniser*

Nevnte eg at eg er garn GAL??
Ikkje BARE på løye eg går under navnet Tante GAL! hehe


 Nå fant eg ikkje denne boka i nettbutikken, men inni her er
det en god del hekling i hyssing-ALT mulig hekles!


 Eg syns denne puta var kjempe kul!
Kunne tenkt meg noen slike til å ha ute på terrassen ;)
Den hekles med 4 "nøster" hyssing fra Rema så det er
en billig og røff pute ;)

Tro om det går an å farge den hyssingen??
Hmmm det er jo bomull, hmmm har en del Kool Aid ........

Men, HER i virkeligheten sitter eg å strikker på 2.beinet
BabyJr si ullbukse.......Ja fantasien og ideène MYLDRER
når man drive tankeløs strikking og iallefall når det ræva
for de norske skiløperne ;)
Stakkar, eg fikk litt vondt av både jenten og guttene, 
men det ER
jo ikkje dårlig med en 4.pl-iallefall 
IKKJE når det inkl et fall!

Regner med at de kommer "tilbake" og gjør "rent bord"
Me er nok litt bortskjemt hva angår medaljer ;)




Men OK, det er SØNDAG-
Ukas beste sløveSOFAslite-dag!
ME LIKE!

Antrekket er bekvemmelig og herlig-
Jammen GLAD det er er noen bedrevitere som skal bedømme meg, 





Men du?
KOS deg og nyt denne
flotte dagen!
Husk at i morgen er det MANDAG igjen-
ergo;ei hel uke til neste gang ;)






Go`klem fra en totalt avslappet Vibbedille ;))

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann, og god søndag ettermiddag.
Den boka, hekling med stil, den har jeg også! Kan jeg tilføye at å hekle med hyssing er beinhardt og trått, men det blir fint!!! Hadde dilla på å hekle med hyssing for mange år siden, billig er det også, men som sagt, veldig hardt.
Den maten til mannen din(i forrige innlegg) nam nam, ser virkelig godt ut, altså. Mannen min disker også opp godsaker. I bloggen min i dag, viser jeg hva jeg fikk i går. Er det ikke greit å si hva en har lyst på, så gjør de det bare? Vi er bortskjemte, vi to, altså.
Kos deg fortsatt. Klem

Elin sa...

Morsomme bøker du har. Smart med hekling ute når det går mot vår. Det går heldigvis mot lengre og lysere dager. garn er som godteri for oss garnelskere. Kos deg masse resten av søndagen. Det skal jammen jeg også gjøre:-)