lørdag 7. april 2012

Snø, Snop og masse KoseliKos ;))

I går kveld hørte eg bare et skikkelig HYL fra Jr!
Eg fòr inn i stua vettu, der sto Jr ute
på terrassen hoppet og hylte:
"Det SNØR mamma, SEEE det SNØØØØR!"
"Kan eg ta av meg og snøbada??"

Eheee, veeel hadde det nå ennå komt ein halvmeter, 
men i de der små fillene der var det ikkje mye å bade i hehe

Det snødde en stund og ganske mye, 
men det smeltet med en gang ;) HELDIGVIS!!! 


Siden Solstråla skulle på jobb i dag laget et EggJakt
til ungene i går kveld ;)) Koset oss da ja hehe

Begge to var meget godt fornøyd med fangsten! 


Eg medium egg med ganske så FERSKE nøtter
fre Libanon falt virkelig i smak ;) 


Egget i år var en blanding av typisk norsk påskesnop
og MASSE snaddre søtsaker fra Libanon ;)) 


Me voksne må jo også ha litt hehe
Men eg, for min del venter heller på...... 



.......DETTE!!!!!
Middagen som serveres kl 18.00 JAMMY!
Da blir det nemligen kalkun, akkurat som Julafta hehe
Første Påska at me har funnet fine FERSKE rosenkål!
Mmmmmm HEKKAN eg gleder meg!!!! 

Ahaa har allerede testa kålrot stappa-
NYDELIG deilige ;))

Habibi kan virkelig sakene sine ;)


Nå er eg så og si FERDIG, mangler text i bobla+
ei kurompa (hehe) på baksida av kua hehe
Då tror eg eg seie at nok e nok *nikker*

Må si meg ganske så fornøyde med dette prosjektet ja ;)) 
Regne med at buksa får oppleve ganske MYE
løye i tiden som kommer ;))


Dette er krakken eg snakket om i forrige innlegg, 
den er rundt regnet ca 32 år gammel!
(Hekkan, e eg sååå gammale!????)
Jadda eg laget den sånn ca rundt 10 år alderen ;))

Eg har nemligen tenkt på den siden i går
derfor måtte eg ned i garasjen i dag ;))

Han var GRAVSKJEDEN så nå er det renskurte ;)) 


Lurer litt på om eg bør male den?
Eller er det ikkje litt sånn chabby det skal være??
(Prøver å redde meg inn under interiør trenden hehe)

Man ANYWAY, tanken som poppet opp i hodet her om dagen
var at eg kunne tenkt meg å lage et trekk til denne (?)
Dumt eller fult mulig??
Tenkte noe hekle lappe greier av ASK garnet ser du-
men HVIS eg bør polstre den, men HVA og HVORDAN!??
Trenger hjelp som du forstår, iallefall TIPS!
I mens får den stå som den er her i stua.


Tenker eg strikker videre her eg sitte i sofakroken, 
eller-uten at DU har merket noe stakk eg ut en halvtime-
Jepp, midt i blogginnlegget hehe
Tenkte eg skulle være en EXTRA god mor så eg
hentet Solstråla på jobben, for bussen her ute får
skikkelig problemer når det er After og helligdager ;)

Har faktisk kommet godt i gang med en arm, 
men må snart ta å nøste om MER grønt garn, 
men DA går eg galant over på heklinga hehe


Ååååååå eg er sååå middags sulten at det er
RETT FØR tarmene kommer ut å henter maten selv jo!
Tror eg må ut i fryseren å henten meg en 
Redbull som ligger på kjøling hehe






KOS deg og ha ei HERLIGE, 
EVENTYRLIGE Påskafta!





Go`klem fra en GALsulten Vibbedille ;))


6 kommentarer:

Håndarbeidsfrua sa...

Hei!
Makan til lekker og fantasifull russebukse har ikke jeg sett. Du er helt rå på dette.
Artig med den krakken. Min datter kom hjem med en maken fra barneskolen for noen år siden, minst 18 år. Hjelp, hvor har åra blitt av? Min er i en grusom blåfarge, men lar den være original.
Din er jo fkott med litt slitt hvitt da. Ville latt den være slik. Og trekker du den blir det vanskligere å sette ting på den.
Masse lekkert snoop, minner meg på at jeg kanskje bør finne frem det bortgjemte lagert og glede mine nære og kjære.
Ha en fortsatt fin påske. Og gratulerer med JRs store dag i morgen.
Liv

ainaeh sa...

Buksa blir jo helt rå!! :)

Hobbymegher sa...

Såå stilig buksa blir!!

Og koselig å finne frem krakken da. =)

Tenker både godtet og middagen smaker nyyydelig!

Klem! =)

Mitt lille roterom sa...

Ja, der var det både kjent og ukjent påskegodis :) Skjønner det var fullklaff for Jr er så blid og fornøyd på bildet ;)
Og russebuksa blir jo helt unik!
Kjempeflott!! Flinka :)
Råd fra meg om den gamle krakken din er at jeg synes du bør la den få være som den er en stund, koselig med lyktene på den. Så får du heller finne ut etterhvert hva du vil bruke den til! Lekker der den står nå i allefall "nikke-nikke"

Påskeaftenklem fra meg til deg!

Mona sa...

Artig å se at unger er elleville når snøen kommer, om vi voksne er alri så så klar for vår ;o)
Den russebuksa er den tøffeste jeg har sett ever!
Ønsker deg fortsatt god påske - ser ut til at dere vet å kose dere med både søtt og salt :)

Bitt@mi sa...

Dritstilig bukse du har laget:) Dette kan du!
Og herlig påskegodis! Misunner deg at du får eget egg:) Her i huset var det bare snuppa som fikk egg. Men jeg hadde nå litt på lur i skuffa, så jeg ble ikke helt fri:)
Nå har jeg lagt opp til Winterberries Scarf, og det var herlig å strikke. Må følge litt nøye med i begynnelsen, men nå har jeg fått mønsteret inn....tror jeg:)
Kos deg fortsatt i påsken, vi har jo en helligdag igjen:)
Klemmer fra meg!
Og hilse snøbaderen:)