fredag 30. mars 2012

5670 meter med nytelse ;))

I dag kom Trollhasselen til nytte igjen!
Den er forøvrig støpt nedi en kloss derfor er det lite vingling!

Fant lime grønne egg på Nille noe som passet
meg midt i blinken, men mer enn dette blir det ikkje handlet ;)
Har snart like mye Påskepynt som Julepynt....
det sier jo litt hehe 


Disse 2 favorittene var det eneste eg tok ut av eska etter
at stua var vasket i dag......resten kommer nok i morgen. 


Dette kan vel gå for å være Påske Snop???
Flott, da var me jo enige da, sååå greit!

Eg benyttet meg av DETTE inne hos Hillesvåg
og i dag sprang eg til Postkontoret!
Garnet er bare helt herlig! 
ASK heter det, før var det Hifa2


Ca 2 t etter ankomst så det slik ut, 
garnet fikk t.o.m egen kiste-bedre kan det ikkje bli! 

(Tar jammen tid å nøstet opp 5670 m med garn!!!!)


Etter enda 1 t så noe av garnet slik ut! 

Garnet ble bestilt med tank på en teppe.....IGJEN
ja, men eg har aldri laget DET teppe eg ville ha hehe

Ok, eg fant DENNE OPPSKRIFTEN og satte i gang.
EG er ganske opphengt i system, noen som til stadighet
lager problemer når eg hekler, da blir eg som regel alltid tom
for en farge eller to-denne gang blir det uten system, 
bortsett fra at de fargene som 
skal gjenta seg i lappen skal gjentas.


En genial ting er at lappen blir ganske tett, 
derfor følger alle festetrådene med i neste omg-
dvs KUN 2 tråder å feste pr lapp;))

Eneste eg trengte hjelp til i denne engelske 
oppskriften var å gjøre en MAGIC CIRCLE-
er evigheter siden sist, men det er en enkel sak.
Så hvis du er en av de mange som kastet seg
over dette tilbudet har du nå et forslag til å bruke opp garnet ;))

Denne lappen var veldig grei slik, for en får et jevnt
forbruk av fargene, så da er det HÅP om et fargerikt
teppe til slutt......men FØRST skal teppe til BabyJr 
gjøres ferdig, ja tenk det så!

Denne ASK lappen veier kun 14 gr, 
dvs eg kan få 128 lapper-noe som uansett
blir for mye HELDIGVIS!!!

Lappen måler 18 cm X 18 cm
på heklenål 3,5 mm

Har ikkje bestemt meg enda om eg skal ha en monteringsfarge(?)
Eller om eg skal SY de sammen som de blir.....
Tiden vil vise ;)


Mmmmmm sitter å nyter en Ma`amoul !
Dette er faktisk den eneste kake eg med hånden på hjerte
kan si at eg elsker! Den er ikkje for søt, laget på semuliegryn
og inne er den fylt med valnøtter!

Jepp, Habibi vet å oppfylle ønsker ;))

har eg tenkt å komme med en LØFT!!!
Garnet som eg har vist her nå er det SISTE eg har kjøpt
for en meget lang tid-Helt sant, eg gir meg selv
KJØPESTOPP!!!
Tøft, ikkje sant? hehe

Litt skremmende når man har bikket 130 kg på lageret, 
derfor er det nå NOK.
HVIS om atte det dukker opp en situasjon hvor noe
kjøpes skal det være en jækla GOD grunn!
Men, skal prøve å unngå slike situasjoner!

Hver en krone som eg hadde tenkt å bruke på garn, 
ja, det skal gå rett i sparebørsa som er tinget HUSET ;))

Det er tillatt å MOBBE meg om eg viser noe nytt garn her!
Skal heller frotse og kose meg med LAGERET hehe
Kan finne litt overraskelser der etter hvert ;))


Nå har eg tatt BÅDE kveld og FERIE!
HEKKAN sååå herlig!!
Dagene skal nytes og bare NYTES!
Gleder meg masse ;))






KOS deg du også og ha
en HERLIGE fredags kwell!



Ps: The Voice i kveld-KJEMPE GØY!!


Go`klem fra en fornøyd Vibbedille ;))


5 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Herlige farger i heklelappen din - blir artig å se teppet ferdig!
Ja, da får alle følge med på garn-kjøpe-stoppen din, og ærlig talt ;) du bør da ha garn nok ja for en stund :D Ler høyt!!

Kos deg både med garn, kake, kyllinger, grønne egg og familien i ferien :)
KLEM!

Torunn sa...

Det blir nok et flott teppe! Gleder meg til å se det ferdig :)

Anonym sa...

Den kaka så skikkelig god ut! Måtte google oppskrift, skal testes ut i påska. Forresten... Drops pleier vel å ha salg i mai ;-)

Vibeke

LAs masker sa...

DUVERDEN så fine farger i garnet ditt!
Tenker det blir mye fint av dette!

Monstermønster sa...

Jeg prøver hardt å stå imot.... sååå mange fine farger!