lørdag 26. februar 2011

VM fremdrift ;))

YES, en aldri så liten VM UPDATE!
Kjeeedelige bilder da, men det får så være hehe


Har strikket ca 25 cm til nå da og har
altså da igjen noen og 40 cm ehee JEPP JEPP

Siden eg misten meste parten av dagen i går
grunnet legevisitt og strømbrudd må eg si meg
ganske så fornøyd!


Har som eget mål å strikke ca 10 cm+ pr dag,
og det holder eg jo egentlig da! *GLAD*
Så eg strikker lystig videre og GLEDER
meg til en skikkelig herlig SKI-Strikke dag i morgen!


******
Kan jo komme litt tilbake til legebesøket da gjerne,
var der i går, en liten time.


jo bare si det at eg blir veldig rørt
og takknemlig for den omsorg og bekymring
flere av dere viser for meg, enten i form av
kommentarer, sms, mail osv
EG setter veldig pris på det!


Vanlighvis når noen spør hvordan det går
sier eg: "Jo, det går bra"
Etter 10 år er det blitt vanskelig å se på
seg selv som syk, det er liksom bare LIVET
som er blitt sånn, derfor føles det litt feil når
noen sier "God Bedring", dette sa eg til legen min,
og han nikket. Han sa at eg hadde ALL grunn til
å klage og syte, men DET er noe eg aldri har
vært flink til! ÅÅÅåå fy for noen KJEDELIGE
dager eg Da hadde hatt!!!


Men det som er, SITUASJONEN min
har ENDRET seg.
Dvs, UANSETT hva eg putter i meg,
enten det er en skive eller et eple så er det som om
noen kjører en kniv rett i pusthåla
i magen og ut ryggen og som om høyre side
i magen revner-DET er ikkje bra!


Eg har siden "uhellet" var ute hatt STORE problem
med fett, men den siste mnd har det vært heilt gale!


Det er som SANNSYNLIGVIS holder på
å skje er at det systemet de "laget" i magen min
for 6 år siden holder på å "gå tett" -Ikkje bra!


HVIS det går tett, ja da
ryker leveren-DET er absolutt ikkje bra!!!


Så legen øke dosene mine et hakk
for at dagene mine skal bli noe bedre
mens eg venter......VENTER......


Han skal levere "Dagboken" min videre til
kirurgen min, og da håpte han at han
gjorde noe fort!
Dvs at eg muligens må til Ullevål for en
Sekretinstimulert MRCP (spesielle bilder av bløtvev i magen)


HVIS det er systemet som er tett

eg operere, noen eg HÅPER eg slipper,
for det er ikkje bare-bare......
Da må de ta et stykke av tynntarmen
og lage nye kanaler fra leveren og ut i systemet.
Beskjeden eg fikk for 6 år siden var at dette kunne
de gjøre 2 ganger så hvis eg må operere nå
og det blir tett IGJEN, da må eg ha NY lever...........
*Rister det av meg*
Så nå vet du det......får veldig mange spørsmål rundt
dette, og eg er ikkje redd for å snakke om det for eg
er blitt "vant" med tankene, men greit å "svare" her
og ikkje flere steder.


SÅ DETTE er ståa pr i dag!
Det "positive" hehe er at eg har
MISTET 5,5 kg hehe, ikkje så rart gjerne!


Men GJETT om eg skal KOOOSE meg i morgen!
MASSE gøy på SKI TV+ at Jr har LOVET at han
skal strikke sammen med meg!! JUHUUUU
GLEEEEDER MEG!!!
+

At hvis eg er "etter forholdene" BRA
skal min mor, Solstråla, Jr og eg reise på
Hyttetur til Hjelmeland i Vinterferien!!
JUHUUUUUU
Habibi? Han må være hjemme å passe Puzi hehe
Apropo Puzi.......eg trooooor eg skal bli "mormor".......IGJEN!!!
HA HA HA




Men DU?
KOS deg og ha en STRÅLENDE
HERLIG helg!!



GO`KLEM fra Vibbedille ;))


9 kommentarer:

Mette sa...

hehe har ikke Puzi fått nok beibisser snart ? Det er så mange puser der ute som leter et et hjem...så aaaaaltfor mange, så jeg skulle ønske meg at dere steriliserte henne :-)

Bitt@mi sa...

Klem, og ha ei strålende helg, alle sammen:-) Du er så herlig og positiv:-)
Kjolen blir også flott, men det blir liksom litt uviktig akkurat nå... :-)
Klem igjen!

Skjevikhuset sa...

Ikke bra! Ikke bra i det hele tatt. masse gode vibber sendes sørover. Å du, gleder meg til å se den kjolen ferdig! Kommer til å bli kjempe flott!

Ha en fin dag med vm og strikk i morgen!


Gode klemmer!

Red Hobbitt sa...

Stoor klem med ønsker om at alt skal bli bra.

May Britt sa...

Beundrer pågangsmotet ditt! Det er ikke mange som har hatt ditt humør med de plagene du har. Ønsker deg ei riktig god helg med strikketøy og VM. Klem fra May Britt

siddisisalou sa...

Fantastisk det pågangsmotet og ståpåviljen din !! Lykke til videre.....
Ser spennende ut med kjolen, og gleder meg til å se den ferdig.
Ha en god helg - enten det blir her eller der ....

Jane sa...

Uha det lyder ikke specielt godt! Må nok sige jeg beundrer dit gode humør og din evne til altid at være positiv trods alvorlig sygdom.
Kos dig :-)
Klem fra DK

Irene sa...

Du er en racerstrikker. Ha en kos lørdag :-D

StrikkePia sa...

Så fin ny blogg du har fått!! ;-)

Bøyer meg i støvet for din positive innstilling til livet med de plagene du har. Du er virkelig helt unik. Ønsker deg alt godt, og krysser fingrene for at du får det du trenger og slipper operasjon. Klem. ;-)