lørdag 29. januar 2011

Jammen ikkje bare bare gitt.....:))

Utrooolig kjekt å hekle lapper....IGJEN hehe
Har en EVIG mani på det tydeligvis!
Ble noen i går og eg fortsetter i dag,
men kom eg på at eg kan liksom ikkje "bare"
lage et teppe til Gyngestolen!

Det eg bruker i dag må eg brette og ordne
for at det skal ligge fint.
Ørelapp-Gyngestoler går litt inn
og ut både her og der skal eg si deg.

Så i natt begynte eg å KLØ meg i hodet
sammen med målband og blyant.


Hvis min matematikk stemmer så kommer
dette teppe til å ligge FINT i Kosestolen vil eg tro.
*Spent*

Kan jo røpe at det blir bittelitt innslag
av lapper m/rosa, HVIS eg ikkje kommer på noe annet!
Hmmm tror dette blir kult eg *nikker*
Trenger 42 lapper, det er overkommelig




Så vil eg gi deg et TIPS!
Med 5 farger i hver lapp får du LITT av en

"FESTE FEST" etterpå hehe
Slik gjør eg det, du skifter farger på SISTE
gjennomdraing av en omgang,
så legger du begge tråden

(Slutten på grått og begynnelen på grønt)
bortover kanten og hekler rundt dem begge,
VOLÀ; begge er festet!
Enkelt og greit!





JADDA, det er LØRDAG, og for en gang skyld
har eg spandert på meg litt kcal!
ELSKER Mandelstang, så det er jo ikkje så rart at eg.......



.......SMILER!!! hehe
ER glad for andre ting også,
bla så er brennkoppene mine på kraftig retur!
JUHUUUUUU
Som vanlig koser eg meg her i stua,
Habibi kokkelerer, JEPP,
ungene bestilte HJEMMELAGA Hamburger
så det er på Menyen i dag!
Det betyr MYE salat-JAMMY!!!

Venter Solstråla hjem snart,
hun måtte avgårde å dømme håndballkamper.
I kveld blir det nok litt film og mye KOS sammen.
Ska eg sei deg noge?
KOS deg og ha ein
SKJØNNE Lørdag!!
Go`klem fra en GLAD Vibbedille ;))


8 kommentarer:

Wenche sa...

Så bra at brennkoppene er på retur. Jeg har ikke fått med meg hvordan det går med foten din? Ha ei fortsatt god helg:)

Rigmor sa...

først : utrolig kjekkt at du flyttet bloggen, nå kommer jeg inn uansett, og ikke bare inni mellom! hehe. Flotte lapper, blir nok fint i stolen, og blir spennende og se slutt resultatet. Ha en flott lørdag videre. Her er det fløte poteter og biff på menyen i dag.

Karipia sa...

Tror teppet ditt blir knall jeg, spesielt hvis du har litt rosa i det........hihihihi
Hjemmelaget hamburger hørtes jo godt ut da....hmmm.....vet ikke helt hva vi skal ha jeg....du skjønner jeg ligger utslått i sofaen og her har jeg ligget i et døgn nå.......elendig form....orker ikke strikke engang. Håper det blir bedre snart.

Lørdagsklem fra Trondheim

LisaM sa...

Herlige farger på lappene dine Vibbedille:)))
Ønsker deg en super koselig kveld:))
Klem LisaM

Hanne sa...

Så herlige farger du hekler i :D Huff har du brannkopper, så kjedelig. Bra de er på retur :)

Henriette sa...

Det lappeteppet blir kjempefint,har skrevet ut oppskrifta,kansje jeg kan klare det også...en gang jeg har goood tid. hee hee.

Seascape sa...

Nydelige farger på lappene dine.

Elise sa...

Så flott at eg har vunnet garn hos deg, tusen takk :) Nå ska det bli nye sokker på meg :) Ha ei fortsatt god helg og kos deg med lappeteppet ditt. Klem:)